Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
saab
05.03.2008 15:32

Zakwestionowana reklama BioPower

Brytyjska Advertising Standards Agency (ASA) ma zastrzeżenia do najnowszej reklamy Saaba BioPower.

Podziel się
Dodaj komentarz
(saab)

Brytyjska Advertising Standards Agency (ASA) ma zastrzeżenia do najnowszej reklamy Saaba BioPower.

W prasie ukazało się zdjęcie śladów końskich kopyt i odcisku opony. Opatrzono je podpisem: "Więcej koni. Mniejszy węglowy ekoodcisk (ang. carbon footprint)".

Organizacja nadzorująca odniosła się do twierdzenia o 70-procentowym spadku emisji dwutlenku węgla.. Producent twierdzi, że sporo gazu pochłaniają fotosyntetyzujące rośliny, z których następnie wytwarzane jest paliwo - bioetanol.

A oto orzeczenie ASA: "Uważamy, że czytelnicy z dużym prawdopodobieństwem wyciągną wniosek, że bioetanol nie wiąże się z emisją do atmosfery znaczących ilości CO2. Uznaliśmy jednak, że 30-procentowe przyczynienie netto nie jest wartością niewielką, dlatego, według nas, hasło reklamowe wprowadza w błąd" i jest nieprawdziwe oraz nieuzasadnione.

Saab broni się, twierdząc, że w całym czasie publikowania reklamy w prasie, pojawiły się tylko 3 skargi.

Tagi: saab, strategie, marketing i sprzedaż, marketing i zarządzanie
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz