Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Mobilking: Reklama głupich kobiet dla głupich mężczyzn

Do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wpłynęło 16 skarg na ten spot.

Podziel się
Dodaj komentarz
(mobilking.pl)

*Do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wpłynęło 16 skarg na - rzekomo seksistowską - reklamę wirtualnego operatora telekomunikacyjnego. Rada Reklamy również przyznaje, że liczba skarg, które do niej wpływają stale rośnie. *

Kontrowersyjna reklama pojawiła się w telewizji kilka dni temu. Przedstawia piękne i bezmyślne kobiety podczas nieudolnego wykonywania typowo męskich zadań oraz mężczyzn - wspaniałych i odnoszących sukcesy. Wszystko po to, żeby zgodnie ze strategią nowej marki, ograniczyć kobietom dostęp do produktu poprzez kontrowersyjny przekaz.

Spot od razu wzbudził kontrowersje. Reklamę uznano za jawną dyskryminację kobiet. Na forach internetowych i w mediach zawrzało. Okazuje się, że nie tylko tam.

Do KRRiT drogą elektroniczną wpłynęło jak dotąd 16 skarg na ten spot, z czego 11 w miniony weekend, mówi w rozmowie z Money.pl dyrektor departamentu prezydialnego KRRiT, Anna Szydłowska-Żurawska.

Podobnie w samorządowym Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, gdzie skarg wciąż przybywa. "W najbliższych dniach skierujemy w związku z tą sprawą zapytanie do skarżonego. Po 14 dniach zbierze sie Komisja Etyki Reklamy i jeśli uzna, że reklama nie powinna być publikowana, bo łamie przepisy Kodeksu Etyki Reklamy, roześlemy do mediów informacje o naszym stanowisku." - mówi w rozmowie z Money.pl Konrad Drozdowski, zastępca Dyrektora Generalnego Rady Reklamy i dodaje: "Zwykle media przystają do naszej decyzji". Stowarzyszenie skupiające liderów i ekspertów rynku reklamy porozumiewa się w tej sprawie z KRRiT.

Dziś Telewizja Polska poinformowała, że spot nie będzie emitowany przy programach dla dzieci. Najprawdopodobniej na jutrzejszym posiedzeniu KRRiT zdecyduje, czy spot jest niezgodny z Ustawą o radiofonii i telewizji i czy w związku z tym przewodniczący wystosuje wezwanie do zaniechania jego emisji.

Tymczasem kupując usługę u operatora "dla prawdziwych mężczyzn" w prezencie dostaje się plakat z nagą kobietą. Na stronie internetowej Mobilking aż roi się od pornograficznych treści, mimo że nie zawiera ona żadnej informacji o treści dla dorosłych. Jak mówi Konrad Drozdowski z Rady Reklamy, wokół kampanii reklamowej nowego operatora jest więc więcej kontrowersji, niż tylko te wywołane telewizyjnym spotem.

Tagi: mobilking, wiadomości, gospodarka, najważniejsze
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz