Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Najgorsze reklamy 2010: twaróg z Chojnic i Napieralski

0
Podziel się:

Oto niektóre z perełek polskiego marketingu. Z tytułem Chamleta.

Najgorsze reklamy 2010: twaróg z Chojnic i Napieralski
bFfDbJpN

Romantyczny zachód słońca na tle boczku, dziewczyna w bikini podekscytowana nabojami do pistoletu czy pielęgniarka zapewniająca, że _ od twarogu z Chojnic nikt jeszcze nie umarł _ - to tylko niektóre z perełek polskiego marketingu. Najgorsze reklamy wyłoniono na gali rozdania Chamletów, która odbyła się 26 listopada w instytucie dziennikarstwa Uniwersytetu Wrocławskiego. Zobacz zwycięzców.

**

bFfDbJpP

**

-_ Pomysł nie był zły, ale został zmarnowany, bo reklama nie trzyma się kupy - tłumaczy prof. Michael Fleischer**, **przewodniczący kapituły konkursu. **- ** Nazwa Chojnice wybita wielkimi kulfonami, główne hasło ledwo widoczne, no i dlaczego na plakacie jest pielęgniarka? _ - pyta pomysłodawca Chamletów.

Zdaniem Fleishera bardziej na miejscu byłby lekarz - obojętnie jakiej płci. Pielęgniarka nie stwierdza zgonów, więc nośne hasło reklamowe nie brzmi w jej ustach zbyt wiarygodnie.

- _ Bardzo lubię Chojnice więc było mi trochę przykro, gdy w kategorii reklama zewnętrzna zwyciężyła właśnie ta kampania _ - mówi prof. Andrzej Zawada, jeden z jurorów konkursu. - _ Nie da się jednak ukryć, że hasło: jedz, bo od tego nie umrzesz, jest mało przekonujące _ - ocenia naukowiec.

bFfDbJpV

Sklep Militaria.pl to zwycięzca w kategorii reklama telewizyjna. - _ Popatrz, strzela takimi kulkami _ - zachwala swój pistolet podstarzały amant, podróbka porucznika Borewicza. - _ Jakie ładne _ - interesuje się seksowna brunetka i czule gładzi naboje.- _ Może poszlibyśmy na plażę postrzelać? _ - proponuje. -_ A potem, może... popływamy? _- celnie ripostuje mężczyzna.

- _ Miało być z przymrużeniem oka a wyszło plebejsko _ - ocenia prof. Zawada. - _ Twórcy reklamy chcieli wykorzystać nośny element, jakim jest seks. Ale zamiast seksownie, jest prymitywnie i żałośnie _- twierdzi juror.

bFfDbJpW

**

bFfDbJpX

**_ Boczki warte zachodu _ dostały nagrodę w kategorii _ program communication design _, czyli za całościowy wizerunek firmy. Na stronie zakładu mięsnego Kaminiarz słońce wschodzi w czasie rzeczywistym, rozjaśniając powoli mroki mięsnego krajobrazu. Tylko o co w tym wszystkim chodzi?

- _ Ta reklama jest nieporadna, niekomunikatywna i niesmaczna _- mówi prof. Andrzej Zawada. - _ Odstrasza klientów _ - wtóruje mu prof. Fleischer. - _ Trafi tylko do określonego typu ludzi - tych, którym podobają się wytapetowane mięsem landschafty _ - ironizuje przewodniczący jury.

**

bFfDbJpY

**

- _ Czy tylko dlatego, że są ze wsi, czy małego miasteczka, czy z biednej, wielkomiejskiej rodziny, dotkniętej alkoholizmem albo bezrobociem, czy tylko dlatego te biedne dzieci, te nasze diamenty, mają nie mieć szansy? _ - pyta dramatycznie Grzegorz Napieralski.

Sztab wyborczy polityka SLD i przygotowana przez niego kampania prezydencka zdeklasowały konkurencję w walce o tytuł najgorszej reklamy społeczno-politycznej. - _ Twórcy tego spotu popełnili wszystkie możliwe błędy _ - mówi prof. Zawada. - _ Jest statyczny, obraz nic nie wyraża, a to, co mówi Napieralski to nic nieznacząca, amatorska retoryka - _podsumowuje.

- _ Copywriter ewidentnie nie przeczytał napisanego przez siebie tekstu. Czy osoby odpowiedzialne za kampanię Napieralskiego wiedzą, co ten pan wygaduje? - _pyta Michael Fleischer.

**

**

**

**

- _ Na kolana psie! _ *- *krzyczy nastolatek celujący do policjanta z pistoletu. -_ Taki pomysł drzemie w głowie każdego deskorolkowicza. Chłopcy nie lubią policjantów i ochroniarzy _ - tłumaczył w rozmowie z Gazetą Wyborczą Łukasz Kosy, współautor reklamy i właściciel firmy, którą kontrowersyjny plakat miał rozsławić. Zamiast tego doprowadził do jej bojkotu.

- _ Prostacka i prymitywna, obraża inteligencję widza _ - podsumowuje prof. Zawada. - _ Ta reklama to kryminał, jest niezgodna z prawem. Poza tym jest niekomunikatywna, nie ma przesłania _ - wylicza przewodniczący kapituły Chamletów, prof. Fleischer.

Podobnie jak pozostali zwycięzcy konkursu, także autor tej kampanii nie zgłosił się po odbiór nagrody. Statuetkę Chamleta - pudełko z kulką zgniecionego papieru śniadaniowego - otrzyma pocztą.

Zobacz najlepsze światowe reklamy:
[ ( http://static1.money.pl/i/h/3/t116739.jpg ) ] (http://manager.money.pl/strategie/spoty/artykul/beyonce;zbyt;seksowna;dla;brytyjczykow,131,0,713347.html) Beyonce zbyt seksowna dla Brytyjczyków? Ta reklama może być wyświetlana dopiero po 19:30.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/174/t123310.jpg ) ] (http://manager.money.pl/strategie/spoty/artykul/co;jest;lepsze;od;georgea;clooneya,22,0,724758.html) Co jest lepsze od Georgea Clooneya? Odpowiedź zna seksowna Camilla Belle.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/15/t115215.jpg ) ] (http://manager.money.pl/strategie/spoty/artykul/zacznij;biegac;inaczej;ona;cie;dogoni,14,0,703502.html) Zacznij biegać, inaczej ona cię dogoni Firma Runners Need pokazuje, co czeka sportowych abnegatów.
bFfDbJqq
reklama
wiadomości
wiadmomości
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)