Notowania

Piróg szokuje w obronie praw zwierząt

W kontrowersyjnym spocie z udziałem tancerza można zobaczyć martwą kurę zamiast orła w godle Polski.

Podziel się
Dodaj komentarz
(spot fundacji Viva!/Youtube)

Najnowsza kampania społeczna fundacji Viva ma zwrócić uwagę na problem okrutnego traktowania kur. Obcięte dzioby, połamane skrzydła i przestrzeń życiowa mniejsza niż kartka A4 - to codzienność zwierząt, którym zawdzięczamy jajka na świąteczny stół. *W spocie informacyjnym Vivy występuje Michał Piróg, tancerz i choreograf znany z takich programów jak _ You Can Dance _ czy _ Top Model _. - _ Jestem dumny, że jestem Polakiem, Polska to otwarty i tolerancyjny kraj. Moi rodacy to dobrzy ludzie _ - mówi. A potem pojawiają się drastyczne ujęcia okaleczonych, umęczonych ptaków i pada pytanie: _ Czujesz dumę? _ Obrazu dopełnia martwa kura w godle Polski, która już sprowokowała oskarżenia o obrażanie symboli państwowych. Money.pl: Dlaczego zdecydował się Pan na udział w kampanii fundacji Viva i czy od początku miała mieć taką formę?*

Michał Piróg: Przemysłowa produkcja jaj i warunki, w jakich żyją znoszące je kury to temat, którym trzeba się zająć. Polska boryka się z tym problemem już od 12 lat i jest jedynym krajem Unii, który przesuwa termin wprowadzenia w życie dyrektywy nakazującej powiększenie klatek. To niehumanitarne i nieetyczne. Zwierzęta zasługują na szacunek i nawet tym hodowanym na mięso czy właśnie dla jajek należy zapewnić godny byt.

Viva zgodziła się na moją, ostrzejszą wersję spotu. Pierwsza była podobna, ale bardziej zachowawcza, miała nikogo nie urazić, pogłaskać wszystkich po głowie. Moim zdaniem przekłamywała rzeczywistość.

*Czy zwracanie uwagi na problemy zwierząt musi odbywać się w tak drastyczny sposób? *

Już sam fakt, że rozmawiamy o tej kampanii, świadczy o jej skuteczności. Problem istnieje od 12 lat, wszyscy o nim słyszeli, ale dopiero teraz o warunkach, w jakich żyją kury, mówi się głośno.

**

fot: materiały prasowe Plakat kampanii fundacji VivaNie obawia się Pan, że widzów bardziej interesuje Pana osoba niż przekaz?**

Nie ważne, z jakiego powodu ludzie obejrzą tę reklamę, liczy się fakt, że to zrobią i zobaczą problem. Przed Bożym Narodzeniem nakręciliśmy podobny spot, o karpiach. Postanowiłem się do niego rozebrać. I nie martwi mnie, że ludzie będą patrzeć na mój tyłek, liczy się, że usłyszą przesłanie.

Reklamie zarzuca się obrażanie symboli państwowych. Jak ma się patriotyzm do problemów kur?

Ten spot nie obraża godła, mamy prawników, którzy to sprawdzili. A wątek patriotyczny pojawia się dlatego, że jesteśmy jedynym państwem, jedynym narodem w Unii Europejskiej, który uważa, że można w tak okrutny sposób traktować kury. Oficjalnie, przed Komisją Europejską deklarujemy, że to jest w porządku. Nie mówię tu o poszczególnych jednostkach, ale o Polakach jako jednej nacji.

Ostre kampanie społeczne to u nas wciąż nowość. Na Zachodzie widzowie przyzwyczaili się już do sugestywnych reklam, w których na przykład pijany kierowca potrąca bawiące się dziecko. Dotrą do Polski?

Niestety żyjemy w tak dziwnym, szybkim świecie, że rzeczy, które nie szokują, nie zatrzymają nas. Samo mówienie o problemie jest nieinteresujące, co mnie osobiście boli. Żeby uwierzyć, musimy zobaczyć.

To tak, jak z futrami. Kiedy się mówi, że zwierzęta cierpią, wszyscy machają ręką i argumentują, że cierpią też dzieci. Dopiero, gdy się obejrzy materiał PETY i na własne oczy zobaczy, jak futra są pozyskiwane, przychodzi refleksja. Niestety Polska jest jeszcze niedojrzała, telewizja publiczna nie pokaże takich spotów, bo zaraz zaczną się pozwy i protesty.

ZOBACZ KONTROWERSYJNY SPOT Z UDZIAŁEM MICHAŁA PIRÓGA:

Jest o co walczyć? Czy tego typu kampanie rzeczywiście są skuteczne? Fakt, wzbudzają zainteresowanie mediów, ale czy wpływają na zachowania widzów?

Działają, ale tylko przez jakiś czas. Na przykład akcje, które organizujemy z WWF-em od kilku lat, przynoszą efekt przez dwa, trzy miesiące, potem ludzie wracają do starych nawyków. Dlatego o problemach zwierząt trzeba stale przypominać.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/9/t123657.jpg ) ] (http://manager.money.pl/strategie/spoty/artykul/najgorsze;reklamy;2010;twarog;z;chojnic;i;napieralski,96,0,726624.html) Najgorsze reklamy 2010: twaróg z Chojnic i Napieralski Oto niektóre z perełek polskiego marketingu. Z tytułem Chamleta.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/58/t127546.jpg ) ] (http://manager.money.pl/strategie/spoty/artykul/naga;kobieta;w;reklamie;nie;dziala;czas;na;facetow,234,0,744938.html) Naga kobieta w reklamie nie działa. Czas na facetów? Naga modelka przemawia tylko do mężczyzn o średnich zarobkach i wykształceniu. Tymczasem 90 procent zakupów robią kobiety.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/204/t124876.jpg ) ] (http://manager.money.pl/strategie/spoty/artykul/obrzydliwe;reklamy;smieszne;ale;nieskuteczne,91,0,731995.html) Obrzydliwe reklamy: śmieszne, ale nieskuteczne Szokowanie w reklamach nie działa. Każdy je ogląda, ale nikt nie zwraca uwagi na to, co reklamują.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/69/t131141.jpg ) ] (http://manager.money.pl/strategie/spoty/artykul/super;bowl;30;sekund;piersi;za;3;miliony,65,0,767297.html) Super Bowl: 30 sekund piersi za 3 miliony Kim Kardashian w bieliźnie, Ozzy w duecie z Bieberem. Zobacz najciekawsze reklamy finału NFL.
Tagi: ciekawe reklamy, michał piróg, kraj, wiadmomości, gospodarka, strategie, spoty
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz