Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Reklama z czterema królami musi zniknąć

0
Podziel się:

Włoskiemu księdzu udało się przekonać producenta napoju energetyzującego do wycofania kontrowersyjnej reklamy z telewizji.

Reklama z czterema królami musi zniknąć
(PAP/Leszek Szymański)

Włoskiemu księdzu udało się przekonać producenta napoju energetyzującego Red Bull do wycofania z włoskiej telewizji reklamy, w której trzem królom oddającym pokłon Dzieciątku Jezus towarzyszy czwarty - z reklamowanym napojem.

Ojciec Marco Damanti z Sycylii w liście do producenta napoju skrytykował reklamę jako "bluźnierczą" i - jak powiedział - otrzymał obietnicę wycofania reklamy z włoskiej telewizji.

Reklamówka ukazuje czterech zamiast trzech mędrców ze Wschodu, którzy przybywają pokłonić się Dzieciątku Jezus i złożyć mu dary. Czwarty król w darze przynosi paletę puszek Red Bulla.

"Wizerunek Świętej Rodziny został przedstawiony w świętokradczy sposób" - powiedział ojciec Damanti dziennikowi "Corriere della Sera".

"Jakiekolwiek by były ironiczne intencje Red Bulla, reklamówka kpi z Bożego Narodzenia i wrażliwości chrześcijańskiej" - napisał ksiądz Damanti.

Sprzeciwił się również marketingowemu hasłu "Red Bull doda ci skrzydeł", które w animowanym filmiku pada z ust aniołków.

Reklamówka pokazywana jest też w Polsce i również wywołała oburzenie. W ubiegły wtorek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zaapelowała o rozważenie ograniczenia emisji reklam zawierających odniesienia do religii.

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)