Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Katarzyna Ogórek
|

Telewizje zablokowały reklamę Play. Zobacz dlaczego

0
Podziel się:

Jak dowiedział się Money.pl, spot nie podoba się żadnej stacji.

Telewizje zablokowały reklamę Play. Zobacz dlaczego
Zakazana reklama Play. Kliknij i zobacz spot, którego nie obejrzysz w żadnej z polskich telewizji:

Jutro rusza nowa kampania reklamowa operatora. Jednego z czterech spotów nie zdecydowała się wyemitować żadna stacja. Money.pl sprawdza, dlaczego.

Przedstawiciele Play są zszokowani. Nie widzą w spocie nic kontrowersyjnego. - _ Jesteśmy tym bardziej zaskoczeni, że spot zablokowały wszystkie stacje _- mówi Money.pl rzecznik prasowy Play, Marcin Gruszka.

Spot reklamuje nową ofertę Mix za 10 złotych. Pokazuje zezłoszczone dziecko, które po tym, jak ojciec daje mu dziesięciozłotowy banknot, kopie go i urywa lusterko w samochodzie. Dla stacji telewizyjnych obraz okazał się zbyt brutalny.

| Jak Polsat argumentuje zakaz emisji reklamy Play? (fragment pisma skierowanego do operatora sieci komórkowej) |
| --- |
| _ "Art. 16b ust. 2 pkt 3 ustawy o radiofonii i telewizji stanowi, że zakazane jest nadawanie reklam wykorzystujących zaufanie małoletnich, jakie _ _ pokładają oni w rodzicach, nauczycielach i innych osobach. _ _ Przepis ten nie jest ograniczony jedynie do reklam kierowanych do małoletnich. Dotyczy każdej reklamy, z którą małoletni może mieć kontakt w programie telewizyjnym. _ _ Polsat jest kanałem otwartym, każdy ma do niego dostęp, również osoby _ _ małoletnie. Zwracam również uwagę, iż reklama ta zawiera elementy, które mogą mieć negatywny wpływ na psychiczny i moralny rozwój małoletnich _ _ (traktowanie dziecka przedmiotowo, stwierdzenie że 10zł to mało pieniędzy nawet dla dziecka). _ _ Reklama taka mogłaby być emitowana jedynie w paśmie 23:00 - 6:00, zgodnie z treścią art. 18 ust. 5 ustawy." _ |

Zapytaliśmy rzecznika, czy reklama - podobnie jak spot konkurencyjnego Mobilkinga - miała być kontrowersyjną, a w rezultacie zakazaną, z założenia. Roześmiał się.

_ - Rzeczywiście plusem tej sytuacji może być to, że zakazana reklama zyska na popularności w internecie. Minus jednak jest taki, że promocja na portalu YouTube ma ciągle znacznie mniejszy zasięg niż _ w ogólnopolskiej telewizji _ - **mówi **Money.pl Marcin Gruszka z Play - to byłaby za droga produkcja, jeśli zakładalibyśmy emisję wyłącznie w sieci. _ - mówi

Jak udało nam się dowiedzieć, niektóre telewizje zablokowały również drugi ze spotów tej kampanii - ten, który pokazuje świętowanie imienin. Emisję wykluczono z powodu pokazania w filmie kieliszków z alkoholem. W telewizjach, które zdecydowały się jednak wyemitować_ zakrapiany _ film poproszono o zmodyfikowane wersje filmu. Jeden będzie opatrzony informacją, że przedstawione wino jest bezalkoholowe, w drugim przypadku - kieliszki zostaną_ rozmazane. _

Jak twierdzi rzecznik prasowy Play, firma nie chciała prowokować. Po tym, jak poprzednie kontrowersyjne kampanie w ich wykonaniu storpedowano skargami do Rady Reklamy, operator wybiera spokojniejsze formaty. - _ Niektórzy zarzucają nam, że za bardzo stępiliśmy pazur naszej komunikacji _ - mówi Marcin Gruszka.

Play nie podjął jeszcze decyzji, czy przygotuje ocenzurowaną wersję zakazanej reklamy i wyemituje je w telewizji: - _ Może to jest dobry pomysł? - _ zastanawia się Marcin Gruszka.

ZOBACZ TAKŻE:

Zastanawia jednak jedna rzecz. Spot oparty na podobnym motywie, ale reklamujący prezerwatywy, jest uznawany za jedną z najbardziej udanych reklam. Tylko w portalu YouTube obejrzało go już ponad 68 tys. osób. Całe szczęście - o ile mi wiadomo - nie próbowano nawet emitować jej w polskich mediach.

*Obejrzyj podobną reklamę: *

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)