Zakazano tam emisji najnowszej reklamy Axe. Bo mężczyzna w czekoladzie jest słodki, ale niesmaczny.
Do tamtejszego urzędu regulującego rynek reklamy wpłynęło mnóstwo skarg. W filmiku przedstawiającym przystojniaka z czekolady, za którym szaleją dziewczyny, dopatrzono się scen obrzydliwych i wulgarnych. Najbardziej widzom nie spodobała się scena maczania truskawek w czekoladowym pępku głównego bohatera.
Zobacz inne reklamy zakazane:
Właściciel marki Axe, Unilever, w obronie swojej i przedstawia badania konsumenckie, z których wynika, że dla zdecydowanej większości reklama jest po prostu zabawna.
Reklama jest dość wstrętna. Pan bez ręki umazany w czekoladzie jednak nie wydaje mi się atrakcyjny. Ale i nie musi być. Produkty Axe są skierowane do młodych mężczyzn: im bardziej kontrowersyjne są, tym lepiej.
Skandal - a co za tym idzie popularność - dość łatwo też przełożyć na zyski. Rynek kosmetyków dla mężczyzn w Indiach wart jest ponad 320 mln dolarów. Szacuje się, że w tym roku wzrośnie do 366 milionów.
Obecnie Axe'm pachnie 61 proc. indyjskiego rynku. Samych dezodorantów sprzedaje tam rocznie za ok. 25 mln dolarów.