Notowania

strategie firm
21.10.2011 07:15

Danone zarabia na dzieciach. 4,8 mld euro

W okresie od lipca do września szczególnie dobrze sprzedawały się żywność dla niemowlaków oraz produkty żywienia medycznego.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/Leszek Wróblewski)

Dzieciom niech będą dzięki. Francuski producent artykułów spożywczych powiększa zyski korzystając na rozwoju w krajach wschodzących. W Chinach i Indonezji szczególnie dobrze sprzedaje się żywność dla niemowlaków.

Francuski koncern Danone zwiększył swój obrót w trzecim kwartale korzystając po raz kolejny z tendencji wzrostowych na rynkach wschodzących. Jak poinformował koncern, w porównaniu do roku ubiegłego przychody wzrosły o 5,9 procent, do 4,81 mld euro. Przy czym koncern Danone odliczył już od tego wyniku różnice wynikające z wahań kursowych i przejęć. Analitycy spodziewali się nieco mniejszego wzrostu.

W okresie od lipca do września szczególnie dobrze sprzedawały się żywność dla niemowlaków oraz produkty żywienia medycznego. Największy wzrost koncern odnotował na rynku chińskim i w Indonezji. CEO Danone Franck Riboud potwierdził prognozę na 2011 rok. Według zapowiedzi Ribouda skorygowany obrót wzrośnie od sześciu do ośmiu procent, a marża operacyjna o 0,2 punkta procentowego.* *

Woda na sprzedaż

Jednocześnie w branży kursuje plotka odnośnie sprzedaży segmentu wody mineralnej. Według tych pogłosek Danone ma już prowadzić stosowne negocjacje. Rozmowy były prowadzone z japońskim Suntory - donosi agencja informacyjna Bloomberg powołując się na dobrze poinformowane osoby. Koncern Danone chciałby dopiąć transakcję do końca roku. Przychód ze sprzedaży miałby przeznaczyć na przejęcie segmentu żywności dziecięcej od firmy Pfizer.

Źródła potwierdzają, że za swój segment napojów Danone chce od 3,6 do 5 mld euro. Doniesień tych nie chciał dementować rzecznik Danone, komentarza odmówił także przedstawiciel Suntory. W ubiegłym roku Danone udało się zwiększyć przychód ze sprzedaży wody mineralnej (Evian, Volvic) o 5,3 procent do 2,87 mld euro.

Od czasu pierwszego spotkania w listopadzie ubiegłego roku koncern Danone prowadził rozmowy na temat ewentualnej sprzedaży azjatyckiego segmentu napojów z pochodzącymi z Japonii producentami napojów Kirin Holdings, Asahi Breweries oraz Suntory. Negocjacje z Suntory mają być przy tym najbardziej zaawansowane.

Czytaj więcej wiadomości z rynku w Money.pl
Wrogie przejęcie w branży piwnej Nie chcą się sprzedać po dobroci, zostaną kupieni mimo woli.
Karczują lasy deszczowe, a Clooney poleca Co minutę na całym świecie wypijanych jest 12.300 filiżanek kawy Nespresso. Ekolodzy biją na alarm.
Biedronka zmienia logo? Zobacz zdjęcie Bardziej uśmiechnięta. Taka jest nowa biedronka widoczna na jednym ze sklepów sieci Jeronimo Martins w Warszawie.
Tagi: strategie firm, danone, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, strategie, z rynku, czołówki
Źródło:
Handelsblatt
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz