Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Klocki Lego dla dziewczynek. Pobiją rekord Star Wars?

W 2011 roku najlepiej sprzedającym się produktem duńskiego producenta zabawek były zestawy z serii Gwiezdne Wojny. Teraz firma poszerza ofertę.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/DPA)

Dzięki linii produktów dla dziewczynek obroty Lego mają poszybować w górę. Producent zabawek chce przyciągnąć młode konsumentki fioletowo- różowymi kolorami.

Światowa sprzedaż producenta zabawek Lego ma wzrosnąć od 2 do 4 procent dzięki wprowadzeniu do oferty nowych zestawów klocków z serii Star Wars oraz zestawów skierowanych do dziewczynek. W Niemczech Duńczycy chcą zwiększyć sprzedaż nawet od 6 do 9 procent - zapowiedział Soren Lund, wiceszef ds. zbytu.

Sprzedaż produktów Lego na rynku niemieckim wzrosła o 13,7 procent do 297 mln euro, co oznacza, że po raz pierwszy w historii firma osiągnęła ponad 15 procentowy udział w rynku zabawek. Także w Austrii i Szwajcarii firma zdobyła po raz pierwszy ponad 15 procent rynku.

Duże nadzieje Lego pokłada w nowym produkcje, który jest przeznaczony dla dziewczynek w wieku powyżej pięciu lat. Po latach testów w marcu pojawi się na rynku zestaw _ Przyjaciele Lego _ - zapowiedział wiceprezes firmy Michael Kehlet. Do klasycznych klocków Lego dojdzie utrzymany w fioletowo-różowej kolorystyce zestaw z pięcioma figurkami dziewczynek. Cieszący się dużą popularnością zestaw dla chłopców _ Ninjago _ zostanie wzbogacony o nowe postacie: węża oraz smoka o czterech głowach.

W 2011 roku najlepiej sprzedającym się produktem duńskiego producenta zabawek były zestawy z serii Star Wars, których sprzedaż wzrosła o 50 procent. Ponieważ po zestawy klocków z serii Lego Technik sięga coraz więcej dorosłych mężczyzn, sprzedaż tej linii produktów odnotowała 22 procentowy wzrost. Sprzedaż produktów z serii Duplo i Lego City wzrosła w ubiegłym roku o 17 procent. Te cztery linie produktów odpowiadają za dwie trzecie łącznej sprzedaży Lego.

Czytaj więcej na temat rynku zabawek w Money.pl
40 lat na wyspie. Tak wygląda wielki biznes Horst Brandstatter nigdy nie zdecydował się na tańszą produkcję w Chinach i postawił na Maltę. Dziś jego koncern należy do największych w branży.
Szpiedzy producenta Barbie. Afera w USA W Mattel miał funkcjonować tajny dział Market Intelligence, którego pracownicy przenikali do konkurencyjnych firm.
Tak się zarabia na dzieciach. 4,8 mld euro W okresie od lipca do września szczególnie dobrze sprzedawały się żywność dla niemowlaków oraz produkty żywienia medycznego.
Tagi: rynek zabawek, lego, wiadomości, strategie firm, wiadmomości, gospodarka, strategie, z rynku, czołówki
Źródło:
Handelsblatt
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz