Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
life
28.03.2007 12:34

Life - pierwsza przegrana prasy z internetem

Po 60 latach znika z rynku prasowego jeden z najpopularniejszych amerykańskich magazynów fotograficznych.

Podziel się
Dodaj komentarz

Po 60 latach znika z rynku prasowego jeden z najpopularniejszych amerykańskich magazynów fotograficznych. *
Redakcja nie zostaje jednak zamknięta. Prestiżowe czasopismo obrazowo komentujące najważniejsze wydarzenia na świecie *
zmienia adres na internetowy. Od tej pory będzie można przeglądać go wyłącznie w sieci. Ciekawe, jest to, że zamknięcie papierowego wydania magazynu nie jest podyktowane oszczędnościami lub spadkiem rentowności - jak dzieje się zwykle w przypadku branży wydawniczej. "Life to bardzo innowacyjny magazyn
_ Gazetę stworzył doskonały wizjoner - Henry Luce, twórca takich magazynów, jak "Time" oraz "Fortune". _ tworzony przez najlepszych specjalistów w tej branży" - podała w oficjalnym komunikacie prezes wydawnictwa Time Ann Moore.

Jak tłumaczą przedstawiciele wydawnictwa, decyzja podyktowana jest rosnącą popularnością mediów internetowych i, co za tym idzie, lepszymi perspektywami zysków ze sprzedaży sieciowej powierzchni reklamowej. "Rynek zmienił się tak dramatycznie od 2004 roku, że nie ma sensu dalej publikować Life w takiej formie, jak jest teraz" - podaje Ann Moore, dodając, że na internetowej stronie magazynu znajdzie się 10-milionowe darmowe archiwum wszystkich fotografii, z czego 97 proc. nigdy dotąd nie było udostępnianie publicznie.

"Life" będzie można przejrzeć w wersji papierowej po raz ostatni 20 kwietnia. W związku z tą zmianą pracę w redakcji straci 15 redaktorów oraz 27 osób z innych działów.

Pierwszy numer magazynu "Life" ukazał się w 1936 roku i jako tygodnik był wydawany do 1972 roku. W 1978 roku został miesięcznikiem, a w 2000 roku wydawanie go zostało całkowicie wstrzymane, aż do 2004 roku, kiedy "Life" stał się cotygodniowym dodatkiem do "Time".

Wydawcą "Life" jest spółka Time Inc. będąca częścią koncernu medialnego Warner Time. Wydaje również takie tytuły, jak: "People" oraz "Sport Illustrated". Przejście z tradycyjnego rynku prasowego do internetu to zaledwie symptom restrukturyzacji, której poddaje się właściciel "Life". Na początku roku poinformowano o zwolnieniu ponad 300 z 11 300 pracowników, sprzedano też 18 mniejszych i mniej rentownych tytułów.

Tagi: life, strategie firm, strategie, z rynku
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz