Notowania

sprzedaż piwa
01.05.2012 07:30

Piwo w Rosji i na Ukrainie coraz mniej popularne. Raport AB InBev

Wszystkiemu winna brzydka pogoda. Dużo lepiej jest Stanach Zjednoczonych i Brazylii.

Podziel się
Dodaj komentarz
(SABMiller)

Piwo sprzedaje się lepiej w Stanach Zjednoczonych i Brazylii niż w Europie - wynika z raportu koncernu Anheuser- Busch InBev. Producent marek takich jak Budweiser, Stella Artois, Beck i Leffe zarobił w pierwszym kwartale tego roku 1,7 miliarda dolarów, czyli prawie dwa razy tyle, co w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Najgorsze wyniki koncern odnotował na Ukrainie. Z powodu brzydkiej pogody sprzedało się tam o 11,9 proc. piwa mniej niż w tym samym kwartale ubiegłego roku. W Rosji, przez wzrost akcyzy, sprzedaż piwa spadła o 9,5 proc. - czytamy w raporcie.

W Wielkiej Brytanii podniesienie podatku VAT oraz wzrost bezrobocia spowodowały spadek popytu o 9,7 proc. Jedynie rynek niemiecki pozostaje stabilny - w pierwszym kwartale 2012 roku AB InBev odnotował minimalny wzrost sprzedaży wynoszący 0,4 proc.

Dużo lepiej jest w Stanach, gdzie belgijsko-brazylijska spółka odnotowała spory wzrost. Jej EPS - wskaźnik zysku przypadającego na jedną akcje - wzrósł o 43,8 procent. Wpływ na to miała poprawiająca się sytuacja gospodarcza w USA - pisze BBC.

Inne koncerny piwowarskie nie radzą sobie w Stanach równie dobrze. Zanotowały łącznie spadek sprzedaży o 31,1 proc. - twierdzi AB InBev, lecz nie podaje nazw spółek.

Zestawienie objęło również Brazylię. Realny wzrost płacy minimalnej w 2012 roku o 7,5 procenta powinien pomóc we wzroście sprzedaży trunku w tym kraju - przekonuje BBC.

AB InBev posiada 200 marek piwnych na świecie. Najbardziej znane to Budweiser, Stella Artois, Beck i Leffe. Firma zatrudnia około 116 tysięcy pracowników. W 2011 roku zanotowała przychód w wysokości 39 miliardów dolarów.

Czytaj więcej w Money.pl
Amerykanie kontra Czesi. Wojna o Budweisera Browar Anheuser-Busch sprzedaje piwo Budweiser już od 1876 roku. Prawa do marki rości sobie także koncern Budweiser Budvar.
Piwny potentat znów zwiększa zyski Silny wzrost przychodów w Ameryce Północnej, Afryce, Ameryce Łacińskiej i Azji napędza 12-procentowy wzrost zysków SABMiller, drugiego co do wielkości producenta piwa.
Wrogie przejęcie w branży piwnej Nie chcą się sprzedać po dobroci, zostaną kupieni mimo woli.
Tagi: sprzedaż piwa, budweiser, strategie firm, wiadmomości, gospodarka, strategie, z rynku, czołówki
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz