Notowania

Przejdź na

Sojusz przeciw Facebookowi. Giganci rynku łączą siły

Microsoft, Yahoo i AOL walczą o pozycję na rynku reklamy online w USA.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PA Wire/Press Association Images/EAST NEWS)

Rynek reklam online został zdominowany przez portal społecznościowy Facebook i wyszukiwarkę Google. Microsoft, Yahoo i AOL chcą to zmienić i łączą swoje siły. Bądź co bądź są to trzy największe portale internetowe w Stanach Zjednoczonych.

Już w styczniu Microsoft, Yahoo i AOL połączą swoje siły na rynku reklam online licząc na odebranie klientów Google i Facebook`owi. Ogłoszony wczoraj sojusz planuje skoncentrować się na mniej pożądanych powierzchniach reklamowych, z których sprzedażą poszczególne firmy nie radziły sobie dotychczas najlepiej.

Niemniej jednak wszystkie trzy grupy pozostaną autonomiczne, a ich działy sprzedaży będą ze sobą wzajemnie konkurowały. Dlatego też nie obawiają się żadnej interwencji ze strony amerykańskiego Urzędu ds. Konkurencji, mówią członkowie sojuszu.

Jak podaje dziennik Handelsblatt, liderem amerykańskiego segmentu reklam online jest obecnie Facebook z 16 procentowym udziałem w rynku. Google ma 9 procent. Jeszcze w 2008 roku w segmencie tym dominował portal internetowy Yahoo z 18 procentowym udziałem, który kontroluje dzisiaj 13 procent rynku reklam online. Udziały w rynku Microsoftu to pięć procent, do AOL należy cztery procent.

_ - Cieszymy się, że we współpracy z Microsoft i AOL wprowadzimy na rynek coś, co jest, naszym zdaniem, bardziej wydajniejszym, efektywniejszym i mniej kosztownym sposobem, aby osiągnąć naprawdę pierwszorzędne zasoby i formaty _ - powiedział Ross Levinsohn w komentarzu dla agencji informacyjnej Bloomberg. Levinsohn jest wiceprezesem Yahoo odpowiedzialnym za rynek Ameryki Północnej i Południowej.

_ - Teraz koncentrujemy się w 100 procentach na wzięciu losu w nasze ręce. Współpracujemy bezpośrednio z fachowcami ds. sprzedaży oraz agencjami, oby osiągnąć jak najlepsze wyniki dla naszych partnerów reklamowych - _dodaje.

Współpraca obejmie rynek amerykański i kanadyjski, tam jednak bez Microsoftu. Po ogłoszeniu sojuszu notowania Microsoft wzrosły o 1,3 procent. Akcje Yahoo odnotowały 1,8 procentowy wzrost, AOL zyskał 1,9 procent.

Czytaj więcej wiadomości z rynku w Money.pl
To nie będzie udany debiut. A chcieli 20 mld Z powodu wątpliwości nadzoru giełdowego, serwis musiał zredukować dane o osiąganych obrotach praktycznie o połowę.
Oni chcą zagrozić Apple. Połączyli siły Pierwsze smartfony z systemem operacyjnym Windows zobaczymy jeszcze w tym kwartale - zapowiada CEO fińskiego koncernu Stephen Elop.
Koniec żałoby. Znowu wojna podjazdowa z Apple Dlaczego osierocona przez Steve'a Jobsa firma pozywa akurat koreańskiego giganta i dlaczego oba koncerny nie mogą funkcjonować bez siebie nawzajem.
Tagi: facebook, wiadomości, strategie firm, wiadmomości, gospodarka, strategie, z rynku, czołówki
Źródło:
Handelsblatt
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz