Notowania

strategie firm
20.12.2011 06:37

W Chinach jest już za drogo. Puma stawia na Afrykę

Niemiecki producent artykułów sportowych ma już w swojej ofercie linię odzieży z Afryki - Wilderness.

Podziel się
Dodaj komentarz
(puma/mat.pras.)

Niemiecki producent artykułów sportowych Puma zamierza zwiększyć swoją produkcję w Afryce. Afrykański kontynent staje się dla branży coraz atrakcyjniejszy ze względu na wzrost płac w Chinach. Jednak szef działu zakupów firmy dostrzega także problemy.

[Na zdjęciu Franz Koch, szef koncernu Puma]

Zakrojoną na szeroką skale produkcję t-shirtów i koszulek w RPA, Królestwie Suazi i na Mauritiusie trzeci co do wielkości producent artykułów sportowych uruchomił już w ubiegłym roku, z okazji Mistrzostw Świata w piłce nożnej rozgrywanych w RPA. Na Przylądku Dobrej Nadziei niemiecki koncern prowadzi także własny biuro handlowe.

Swoje filie mają tam też dwaj producenci obuwia, którzy produkują dla Pumy. Ponadto jeden z partnerów koncernu buduje właśnie nowy zakład produkcyjny w Kenii. I na tym nie koniec. - _ W przyszłości chcemy zaopatrywać światowe rynki w znacznie więcej produktów z Afryki _ - mówi szef działu zakupów firmy, Reiner Seiz.

Istnieją jednak pewne przeszkody, z którymi należy się uporać. _ - Jako marka musimy oczywiście zwracać dużą uwagę na nasze wysokie standardy jakości i produkcji. W Afryce nie jest to proste, ponieważ często brakuje tu infrastruktury, która jest dostępna w wielu krajach azjatyckich. _

Puma ma już w swojej ofercie linię odzieży z Afryki - Wilderness. _ - Kolekcja jest produkowana prawie w całości w Afryce, z ekologicznej bawełny uprawianej na kontynencie _ - mówi Seiz.

Dotychczas Puma - podobnie jak inni producenci artykułów sportowych - produkowała głównie w Azji. Jednak już od jakiegoś czasu cała branża próbuje zbliżyć się do klientów, lokując fabryki bliżej rynków zbytu. Umożliwia im to szybszą dostawę towarów. Ponadto w Chinach odczuwalny jest gwałtowny wzrost płac i zaczyna brakować pracowników. Z tego powodu wielu producentów poszukuje alternatywnych lokalizacji, odkrywając przy tym właśnie Afrykę.

Więcej wiadomości ze świata biznesu i sportu w Money.pl
Szef Adidasa: Reebok musi nabrać charakteru Herbert Heiner zapowiada, że Reebok będzie konkurował z Nike w Ameryce.
Tak zarabiają bracia Kliczko. Zdziwieni? Dzięki umowie ze stacją RTL, każdy z bokserów inkasuje za walkę od siedmiu do dziesięciu milionów euro - twierdzi dziennik _ Bild _.
Rozgłos im szkodzi? Nie chcą Lady GaGi Szef firmy unika występów publicznych, a jego marki nie reklamują zbuntowane gwiazdy filmu i muzyki. Mimo to koncern jest liderem niemieckiej branży odzieżowej.
Tagi: strategie firm, puma, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, strategie, z rynku, czołówki
Źródło:
Handelsblatt
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz