Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

5 prostych zasad, które zwiększą szanse na sukces

0
Podziel się:

Trafny dobór pracowników jest ważniejszy, niż zarządzanie na poziomie strategicznym, a nawet podejmowanie wyzwań mających na celu wzrost organizacji.

5 prostych zasad, które zwiększą szanse na sukces
(mediaphotos/iStockphoto)

Istnieje teoria mówiąca o tym, że zarządzanie ludźmi i proces rekrutacyjny są najważniejszymi aspektami przedsiębiorczości. Jedna z ważniejszych tez tej ciekawej publikacji głosi, że trafny dobór pracowników jest ważniejszy, niż zarządzanie na poziomie strategicznym, a nawet podejmowanie wyzwań mających na celu wzrost organizacji.

Choć nie jestem zwolennikiem aż tak kontrowersyjnych twierdzeń, z pewnością warto przyjrzeć się temu procesowi i prawom jakimi się rządzi. Nauczony doświadczeniem własnym oraz moich klientów uważam, że kilka zasad dotyczących tego tematu zasługuje na wyszczególnienie.

Tak - ludzie są najważniejsi

Na koniec dnia to właśnie od ludzi zależy, czy dany biznes się powiedzie. Choć dobór właściwych pracowników nie jest gwarantem sukcesu ( z uwagi na nieprzewidywalne perturbacje otoczenia biznesowego), to wybór nieodpowiednich pracowników z pewnością gwarantuje porażkę.

Dlatego właśnie można pokusić się o stwierdzenie, że zarządzanie ludźmi jest najważniejszym procesem w organizacji, ważniejszym nawet niż zarządzanie strategiczne, zgodnie z treścią przytoczonego wyżej artykułu. Należy jednak pamiętać o tym, że zasoby ludzkie to tylko jeden z wielu elementów przedsiębiorczości.

Szukaj ludzi, nie stanowisk

W dzisiejszym świecie coraz rzadziej potrzebujemy stanowisk, a coraz częściej ludzi. Główną przyczyną takiej tendencji jest fakt, że coraz więcej stanowisk daje się zautomatyzować – jeśli jesteś w stanie bardzo dokładnie opisać zakres obowiązków danego pracownika, to prędzej czy później okaże się, że wcale go nie potrzebujesz.

Ostatnio sam doświadczyłem takiego zjawiska. Zwrócono się do mnie z prośbą o pomoc w pewnym trudnym aspekcie głównie dlatego, że zleceniodawca chciał, abym właśnie ja mu tej pomocy udzielił.

Odpowiedziałem: nie czuję się specjalistą w tej dziedzinie, ale w tym temacie nie ma specjalistów. Ostatecznie nie doszło między nami do współpracy, zleceniodawca zdecydował się rozwiązać problem w inny sposób, choć prawdopodobnie prędzej czy później i tak ponowi swoją propozycję.

Nie szukaj pracowników na stałe

O AUTORZE

Istnieją co najmniej dwa powody dla których nie powinieneś tego robić. Po pierwsze: twoja organizacja już działa albo za chwilę zacznie działać projektowo. W takiej konfiguracji, oprócz osób zarządzających firmą na najwyższym poziomie, głównie będziesz potrzebował ludzi do realizacji projektów.

Być może po zakończeniu zlecenia podejmiesz z nimi współpracę na innej płaszczyźnie, ale to nie powinno być celem samym w sobie. Drugi aspekt jest bardziej prozaiczny – stała posada rozleniwia.

Oczywiście istnieją różne formy motywowania personelu, jednak z moich doświadczeń wynika, że pracownicy projektowi są bardziej wydajni, bardziej kreatywni i bardziej zaangażowani w swoją pracę.

Szukaj ludzi innych od siebie

Podczas konferencji, na której prelegentem był jeden z moich ulubionych profesorów zarządzania, usłyszałem od niego słowa: _ jeśli korporacje zatrudniają pracowników działów HR do szukania na rynku osób, które najbardziej pasują do personelu korporacji, to takie działanie jest początkiem końca _.

Trudno nie zgodzić się z tą tezą. Oczywiście pomiędzy nowym członkiem zespołu a _ starą ekipą _ musi być tzw. chemia, jednak przede wszystkim należy poszukiwać nowych kompetencji. Jakkolwiek brutalnie to brzmi - nikt nie potrzebuje aktywów, które już posiada.

Bądź uczciwy

Uczciwość w biznesie generalnie się opłaca. Prowadzenie biznesu, to gra z dużą liczbą powtarzających się rozgrywek – prędzej czy później każdy trafi ponownie na kogoś, z kim wcześniej pracował.

Uczciwość w pozyskiwaniu pracowników sprowadzić można do kilku najważniejszych elementów: bądź uczciwy w tym czego szukasz, bądź uczciwy w tym co oferujesz i bądź uczciwy w tym, dlaczego kogoś nie wybierasz.

Czytaj więcej w Money.pl

Przeglądając ostatnio informacje w sieci, trafiłem na artykuł traktujący o tym, że zarządzanie ludźmi i proces rekrutacyjny są najważniejszymi aspektami przedsiębiorczości. Jedna z tez publikacji głosi, że trafny dobór pracowników jest ważniejszy, niż zarządzanie na poziomie strategicznym, a nawet podejmowanie wyzwań mających na celu wzrost organizacji. Choć nie jestem zwolennikiem aż tak kontrowersyjnych twierdzeń, z pewnością warto przyjrzeć się temu procesowi i prawom jakimi się rządzi. Nauczony doświadczeniem własnym oraz moich klientów uważam, że kilka zasad dotyczących tego tematu zasługuje na wyszczególnienie:

1.* *Tak - ludzie są najważniejsi

Na koniec dnia to właśnie od ludzi zależy, czy dany biznes się powiedzie. Choć dobór właściwych pracowników nie jest gwarantem sukcesu ( z uwagi na nieprzewidywalne perturbacje otoczenia biznesowego), to wybór nieodpowiednich pracowników z pewnością gwarantuje porażkę. Dlatego właśnie można pokusić się o stwierdzenie, że zarządzanie ludźmi jest najważniejszym procesem w organizacji, ważniejszym nawet niż zarządzanie strategiczne, zgodnie z treścią przytoczonego wyżej artykułu. Należy jednak pamiętać o tym, że zasoby ludzkie to tylko jeden z wielu elementów przedsiębiorczości.

2.* *Szukaj ludzi, nie stanowisk

W dzisiejszym świecie coraz rzadziej potrzebujemy stanowisk, a coraz częściej ludzi. Główną przyczyną takiej tendencji jest fakt, że coraz więcej stanowisk daje się zautomatyzować – jeśli jesteś w stanie bardzo dokładnie opisać zakres obowiązków danego pracownika, to prędzej czy później okaże się, że wcale go nie potrzebujesz. Ostatnio sam doświadczyłem takiego zjawiska. Zwrócono się do mnie z prośbą o pomoc w pewnym trudnym aspekcie głównie dlatego, że zleceniodawca chciał, abym właśnie ja mu tej pomocy udzielił. Odpowiedziałem: nie czuję się specjalistą w tej dziedzinie, ale w tym temacie nie ma specjalistów. Ostatecznie nie doszło między nami do współpracy, zleceniodawca zdecydował się rozwiązać problem w inny sposób, choć prawdopodobnie prędzej czy później i tak ponowi swoją propozycję.

3.* *Nie szukaj pracowników na stałe

Istnieją co najmniej dwa powody dla których nie powinieneś tego robić. Po pierwsze: twoja organizacja już działa albo za chwilę zacznie działać projektowo. W takiej konfiguracji, oprócz osób zarządzających firmą na najwyższym poziomie, głównie będziesz potrzebował ludzi do realizacji projektów. Być może po zakończeniu zlecenia podejmiesz z nimi współpracę na innej płaszczyźnie, ale to nie powinno być celem samym w sobie. Drugi aspekt jest bardziej prozaiczny – stała posada rozleniwia. Oczywiście istnieją różne formy motywowania personelu, jednak z moich doświadczeń wynika, że pracownicy projektowi są bardziej wydajni, bardziej kreatywni i bardziej zaangażowani w swoją pracę.

4.* *Szukaj ludzi innych od siebie

Podczas konferencji, na której prelegentem był jeden z moich ulubionych profesorów zarządzania, usłyszałem od niego słowa: _ jeśli korporacje zatrudniają pracowników działów HR do szukania na rynku osób, które najbardziej pasują do personelu korporacji, to takie działanie jest początkiem końca _. Trudno nie zgodzić się z tą tezą. Oczywiście pomiędzy nowym członkiem zespołu a _ starą ekipą _ musi być tzw. chemia, jednak przede wszystkim należy poszukiwać nowych kompetencji. Jakkolwiek brutalnie to brzmi - nikt nie potrzebuje aktywów, które już posiada.

5.* *Bądź uczciwy

Uczciwość w biznesie generalnie się opłaca. Prowadzenie biznesu, to gra z dużą liczbą powtarzających się rozgrywek – prędzej czy później każdy trafi ponownie na kogoś, z kim wcześniej pracował. Uczciwość w pozyskiwaniu pracowników sprowadzić można do kilku najważniejszych elementów: bądź uczciwy w tym czego szukasz, bądź uczciwy w tym co oferujesz i bądź uczciwy w tym, dlaczego kogoś nie wybierasz.

Przeglądając ostatnio informacje w sieci, trafiłem na artykuł traktujący o tym, że zarządzanie ludźmi i proces rekrutacyjny są najważniejszymi aspektami przedsiębiorczości. Jedna z tez publikacji głosi, że trafny dobór pracowników jest ważniejszy, niż zarządzanie na poziomie strategicznym, a nawet podejmowanie wyzwań mających na celu wzrost organizacji. Choć nie jestem zwolennikiem aż tak kontrowersyjnych twierdzeń, z pewnością warto przyjrzeć się temu procesowi i prawom jakimi się rządzi. Nauczony doświadczeniem własnym oraz moich klientów uważam, że kilka zasad dotyczących tego tematu zasługuje na wyszczególnienie:

1. 1. * *Tak - ludzie są najważniejsi

Na koniec dnia to właśnie od ludzi zależy, czy dany biznes się powiedzie. Choć dobór właściwych pracowników nie jest gwarantem sukcesu ( z uwagi na nieprzewidywalne perturbacje otoczenia biznesowego), to wybór nieodpowiednich pracowników z pewnością gwarantuje porażkę. Dlatego właśnie można pokusić się o stwierdzenie, że zarządzanie ludźmi jest najważniejszym procesem w organizacji, ważniejszym nawet niż zarządzanie strategiczne, zgodnie z treścią przytoczonego wyżej artykułu. Należy jednak pamiętać o tym, że zasoby ludzkie to tylko jeden z wielu elementów przedsiębiorczości.

1. 2. * *Szukaj ludzi, nie stanowisk

W dzisiejszym świecie coraz rzadziej potrzebujemy stanowisk, a coraz częściej ludzi. Główną przyczyną takiej tendencji jest fakt, że coraz więcej stanowisk daje się zautomatyzować – jeśli jesteś w stanie bardzo dokładnie opisać zakres obowiązków danego pracownika, to prędzej czy później okaże się, że wcale go nie potrzebujesz. Ostatnio sam doświadczyłem takiego zjawiska. Zwrócono się do mnie z prośbą o pomoc w pewnym trudnym aspekcie głównie dlatego, że zleceniodawca chciał, abym właśnie ja mu tej pomocy udzielił. Odpowiedziałem: nie czuję się specjalistą w tej dziedzinie, ale w tym temacie nie ma specjalistów. Ostatecznie nie doszło między nami do współpracy, zleceniodawca zdecydował się rozwiązać problem w inny sposób, choć prawdopodobnie prędzej czy później i tak ponowi swoją propozycję.

1. 3. * *Nie szukaj pracowników na stałe

Istnieją co najmniej dwa powody dla których nie powinieneś tego robić. Po pierwsze: twoja organizacja już działa albo za chwilę zacznie działać projektowo. W takiej konfiguracji, oprócz osób zarządzających firmą na najwyższym poziomie, głównie będziesz potrzebował ludzi do realizacji projektów. Być może po zakończeniu zlecenia podejmiesz z nimi współpracę na innej płaszczyźnie, ale to nie powinno być celem samym w sobie. Drugi aspekt jest bardziej prozaiczny – stała posada rozleniwia. Oczywiście istnieją różne formy motywowania personelu, jednak z moich doświadczeń wynika, że pracownicy projektowi są bardziej wydajni, bardziej kreatywni i bardziej zaangażowani w swoją pracę.

1. 4. * *Szukaj ludzi innych od siebie

Podczas konferencji, na której prelegentem był jeden z moich ulubionych profesorów zarządzania, usłyszałem od niego słowa: _ jeśli korporacje zatrudniają pracowników działów HR do szukania na rynku osób, które najbardziej pasują do personelu korporacji, to takie działanie jest początkiem końca _. Trudno nie zgodzić się z tą tezą. Oczywiście pomiędzy nowym członkiem zespołu a _ starą ekipą _ musi być tzw. chemia, jednak przede wszystkim należy poszukiwać nowych kompetencji. Jakkolwiek brutalnie to brzmi - nikt nie potrzebuje aktywów, które już posiada.

1. 5. * *Bądź uczciwy

Uczciwość w biznesie generalnie się opłaca. Prowadzenie biznesu, to gra z dużą liczbą powtarzających się rozgrywek – prędzej czy później każdy trafi ponownie na kogoś, z kim wcześniej pracował. Uczciwość w pozyskiwaniu pracowników sprowadzić można do kilku najważniejszych elementów: bądź uczciwy w tym czego szukasz, bądź uczciwy w tym co oferujesz i bądź uczciwy w tym, dlaczego kogoś nie wybierasz.

rekrutacja
strategie firm
kraj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)