Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
citi
01.05.2007 09:00

Citi zamiast Citibanku?

30 mln dolarów będzie kosztować pierwsza w historii grupy finansowej Citi kampania reklamowa o światowym zasięgu.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/EPA)

*To będzie pierwsza w historii grupy finansowej Citi kapania reklamowa o światowym zasięgu. *

30 mln dolarów mają kosztować nowe reklamy, które obiegną świat w ciągu dwóch miesięcy. Pojawią się w najważniejszych gazetach, internecie i największych stacjach telewizyjnych. Bank zasili niebotycznym wynagrodzeniem za organizację kampanii jedną z najbardziej znanych na świecie agencji - Publicis.

Jak podaje International Herald Tribune, kampania będzie jednym z etapów kampanii informującej o trwającym rebrandingu. Zmienia się logo: zamiast czerwonej parasolki będzie czerwony łuk. Kampania ma być skierowana zarówno do klientów indywidualnych, jak i do przedsiębiorstw.

Nie wiadomo, czy zunifikowany marketing zapowiada zmianę nazw wszystkich należących do grupy instytucji na jedną: Citi. "Zapewne pozwoliłoby to nam znacznie zmniejszyć wydatki na reklamę. Wydajemy na nią bardzo dużo pieniędzy." - mówi prezes grupy finansowej Citi w jednym z wywiadów prasowych. Zapewne departament marketingu w Citi liczy również na to, że krótsza nazwa będzie łatwiej zapamiętywana przez klientów. Potwierdzają to zapewne takie przypadki, jak Federal Express, który nie bez powodu zmieniono na FedEx, czy Apple Computer, który niedawno stał się Apple.

Odświeżony zostanie w ten sposób nie tylko wizerunek jednej z najsilniejszych marek na rynku finansowym, ale i zakomunikowane zmiany wewnątrz grupy.

Prezes Charles Prince pod presją inwestorów wprowadził bowiem gruntowne zmiany na wszystkich szczeblach organizacji. Zmiany dotknęły zarządu - jest nowy dyrektor finansowy i dyrektor odpowiedzialny za inwestowanie alternatywne, a innej pracy musiało poszukać 17 000 pracowników. Teraz czas na rewolucję w postrzeganiu marki.

W zeszłym roku na reklamę produktów i usług Citi na całym świecie wydano 623 mln dolarów, z czego 95 mln kosztowały reklamy w USA.

Tagi: citi, strategie, zarządzanie, marketing i zarządzanie
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz