Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
badanie marketingowe
06.01.2006 12:29

Korporacje zmienią się w sieci

87 proc. respondentów raportu Global Future Forum (GFF), przygotowanego wspólnie z Unisys, jest przekonanych, że rola outsourcingu i współpracy między firmami będzie systematycznie wzrastać do 2009 r. Tylko w ten sposób firmy będą w stanie sprostać wymaganiom rynku.

Podziel się
Dodaj komentarz

87 proc. respondentów raportu Global Future Forum (GFF), przygotowanego wspólnie z Unisys, jest przekonanych, że rola outsourcingu i współpracy między firmami będzie systematycznie wzrastać do 2009 r. Tylko w ten sposób firmy będą w stanie sprostać wymaganiom rynku. W strategiach przedsiębiorstw, zmniejszanie kosztów ustąpi miejsca elastyczności, która zyska pierwszorzędne znaczenie w walce z konkurencją.

87 proc. respondentów twierdzi, że wiele dużych przedsiębiorstw przyjmie do 2009 r. model outsourcingowy, wobec czego ich struktura przyjmie formę sieci różnego rodzaju partnerów i dostawców.
63 proc. badanych członków kadry zarządzającej wierzy, że elastyczność organizacyjna oraz zdolność do reagowania na zmiany rynku stanie się ważniejsza niż operacyjna efektywność.
92 proc. ankietowanych członków kadry zarządzającej jest przekonanych, że w przyszłości kluczem do sukcesu będzie przede wszystkim obsługa klienta.

93 proc. respondentów przewiduje, że zwiększy się liczba pracowników („wolnych strzelców"), współpracujących z konkurującymi ze sobą firmami.

W badaniu GFF, niezależnego forum futurystów, naukowców i biznesmenów, zasięgnięto opinii 289 osób z 28 krajów. Przekonanie o konieczności współpracy przedsiębiorstw z wykorzystaniem modelu outsourcingowego rośnie niezmiennie o 5 proc. rocznie od 2003 r. Dziś również już 63 proc. respondentów wierzy, że elastyczność organizacji i jej zdolność do przystosowywania się do zmiennych wymagań rynku stanie się zdecydowanie bardziej istotna niż operacyjna efektywność.

Ankietowani spodziewają się także wzrostu znaczenia „współkonkurencji", czyli współpracy konkurujących ze sobą firm, w efekcie czego, zwiększy się liczba pracowników („wolnych strzelców"), współpracujących z pewną liczbą konkurujących ze sobą przedsiębiorstw. 93 proc. respondentów wierzy, że „wolni strzelcy" staną się liczniejszą grupą zarówno wśród młodych, jak i starszych pokoleń pracowników.

92 proc. ankietowanych przewiduje, że w przyszłości kluczem do sukcesu firmy będzie przede wszystkim poziom obsługi klienta
-Firmy będą w coraz większym stopniu korzystać z outsourcingu i pewne rzeczy będą musiały się zmienić - wyjaśnia Alwyn Welch, wiceprezes Unisys w Wielkiej Brytanii. - Teraz większość wykorzystuje go w niewielkim stopniu i bardzo niewiele przedsiębiorstw myśli o zarządzaniu partnerskimi relacjami. Gdy znaczenie outsourcingu wzrośnie, będzie do nie go trzeba podejść systemowo, a zarządzanie nimi stanie się absolutnie konieczne.

- Obserwujemy ewolucję, zmierzającą w kierunku nowego modelu biznesowego - dodaje David Smith, z GFF. - Wobec zwiększających się nieustannie oczekiwań klientów, outsourcing i „współkonkurencja" okazują się dla wielu przedsiębiorstw najlepszym sposobem „na życie". Tylko w ten sposób mogą w wystarczającym stopniu sprostać wymaganiom klienta.

Informacja o badaniu
W przeprowadzonym online badaniu Global Future Forum wzięło udział 81 futurystów, 42 naukowców i 166 biznesmenów z całego świata. Badanie zostało przeprowadzone w marcu 2005 r.

Tagi: badanie marketingowe, outsourcing, firma, strategie, zarządzanie, marketing i zarządzanie
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz