Notowania

Sprawdź, czy Polacy mają serce. Ile dajemy

Jesteśmy coraz hojniejsi. Szczególnie wtedy, gdy chodzi o pomoc dla dzieci. Grudzień to czas żniw dla organizacji charytatywnych.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/Darek Delmanowicz)

Skarbonki w osiedlowych sklepach, przebrane za aniołki wolontariuszki w galeriach handlowych i Mikołaje na ulicach miast. Grudzień to czas żniw nie tylko dla handlowców, ale też i dla organizacji charytatywnych. Polacy wspierają je chętnie. Zwłaszcza wtedy, gdy chodzi o pomoc dla dzieci. I choć z reguły są to drobne datki, to dobroczynność jest coraz bardziej powszechna - wynika z ankiety Money.pl

Przed rokiem co dziesiąty internauta deklarował, że pomaga przy każdej możliwej okazji. W tym roku odsetek osób, dla których dobroczynność jest czymś powszednim jest o 6 pkt proc. wyższy niż w grudniu 2009 roku. Pozytywny trend widać też po drugiej stronie barykady. Ubywa osób, które pomagają bardzo rzadko lub nigdy. Choć wciąż jest to ponad 40 proc. ankietowanych.

źródło: Money.pl

Ci, którzy nie pomagają wcale najczęściej tłumaczą się tym, że ich na to nie stać. Niemal co trzecia osoba w gronie tych, którzy ignorują prośby o pomoc woli nie dawać, bo nie ma pewności, czy przekazana pomoc zostanie właściwie wykorzystana.

21 proc. to przeciwnicy akcji charytatywnych, a 6 proc. deklaruje, że nad okolicznościowe i nagłaśniane w mediach zbiórki przedkłada regularne wsparcie dla pomagających.

źródło: Money.pl

Mniej hojni są mężczyźni. Co piąty w nich - 22 proc. - nie wspiera żadnych organizacji. W gronie kobiet ten odsetek spada do 14 proc. Skłonność do pomagania rośnie wraz z wykształceniem. Wśród tych, którzy ukończyli jedynie podstawówkę 29 proc. nikogo nie wspiera. W gronie osób z dyplomem wyższych uczelni jest takich osób 17 proc.

10 proc. *
taki odsetek osób w wieku 18-24 lat pomaga przy każdej okazji
*
28 proc.

a tyle jest takich osób w grupie wiekowej 55-64 lata

Co ciekawe nie ma prostego przełożenia między zarobkami, a skłonnością do dzielenia się z innymi.

Zarówno w gronie osób, których dochody są niższe niż 1000 zł miesięcznie, jak i tych, które zarabiają ponad 5 tys. zł co czwarty internauta nikomu nie pomaga.

Najczęściej wrzucamy drobne datki do skarbonki. Wolontariuszy wciąż niezbyt wielu, ale przybywa

Gdy już pomagamy, to najczęściej decydujemy się na wrzucanie pieniędzy do skarbonek lub puszek wolontariuszy.

Jednak niemal równie chętnie przekazujemy dary. Zdecydowanie najrzadziej decydujemy się na poświęcenie potrzebującym własnego czasu. Wolontariat - jako formę wsparcia - wybiera zaledwie 7 proc. ankietowanych. To niemal dwa razy więcej niż przed rokiem.

źródło: Money.pl

Taką, aktywną formę pomocy najczęściej wybierają osoby młode. W gronie nastolatków co czwarty deklaruje, że udziela się jako wolontariusz. Osoby starsze robią to zdecydowanie rzadziej. Decyduje się na to zaledwie co trzydziesty internauta, który ma od 55 do 64 lat.

Pomoc w gotówce to wciąż najczęściej drobne kwoty. Ale jesteśmy bardziej hojni niż przed rokiem. Przybywa osób, które przekazują kwoty w przedziale od 5 do 100 zł. Ubywa tych, którzy dają mniej niż 5 zł. Nie zmienia się za to odsetek internautów, którzy ofiarowują ponad 100 zł. Robi to co dwudziesty badany.

źródło: Money.pl

Najskuteczniejszym sposobem skłonienia Polaków do sięgnięcia do portfela jest postawienie skarbonki lub wysłanie wolontariusza uzbrojonego w puszkę na datki.

Coraz większą popularnością cieszą się SMS-y, z których dochód zasila konta wybranych organizacji. Tyle samo osób - 21 proc. - przelewa pieniądze na konta fundacji i klika w banery umieszczone na stronach internetowych.

źródło: Money.pl


Dary pierwszej potrzeby. Najchętniej dajemy na dzieci

Gdy decydujemy się na przekazywanie darów najczęściej jest to żywność. Często do paczek trafia też odzież. To nie może dziwić, bo są to materiały pierwszej potrzeby. Dlatego zdecydowanie rzadziej dajemy sprzęt RTV i AGD.

źródło: Money.pl

Z naszego badania wynika, że na naszą przychylność najczęściej mogą liczyć organizacje zajmujące się pomocą dzieciom. Ale spore znaczenie ma dla nas też bliskość wspieranego celu. Chętniej dajemy tym, którzy zmieniają bliską nam rzeczywistość, niż tym, którzy reklamują się w mediach.

Akcje charytatywne organizowane w czasie Mikołajek, Bożego Narodzenia i Nowego Roku Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej

| Ankietę przeprowadzono wśród 6265 internautów Money.pl w dniach 17-21 grudnia 2010 roku. Jej wyniki porównano do analogicznej ankiety przeprowadzonej w 2009 r. |
| --- |

Tagi: akcje charytatywne, boże narodzenie, giełda, wiadomości, kraj, gospodarka, porady, raport, strategie, zarządzanie, najważniejsze, czołówki, marketing i zarządzanie
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz