Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
styl
24.03.2006 15:09

BMW 645 Ci - niezapomniane chwile

O tym, że BMW potrafi zbudować prawdziwe coupe nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Tradycja niemieckiej firmy w konstruowaniu aut tego typu sięga końca lat 30. ubiegłego wieku. Po swoich poprzednikach, nowa „szóstka" przejęła najlepsze cechy.

Podziel się
Dodaj komentarz

O tym, że BMW potrafi zbudować prawdziwe coupe nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Tradycja niemieckiej firmy w konstruowaniu aut tego typu sięga końca lat 30. ubiegłego wieku. Po swoich poprzednikach, nowa „szóstka" przejęła najlepsze cechy.

Bez wątpienia ten samochód robi wrażenie. Chociaż jego stylistyka odnosząca się do flagowej „siódemki" zapewne nie wszystkim przypadnie do gustu. Potwierdziły to już wyniki sprzedaży tej luksusowej limuzyny. W przypadku jednak coupe, twórca nowego stylu aut BMW, Chris Bangle trochę stonował w swoich wizjach luksusowego samochodu sportowego. Potężnie wyglądające auto budzi respekt i jednocześnie poczucie bezpieczeństwa. BMW 645 spełnia bowiem surowe testy zderzeniowe.

W konstrukcji nadwozia wykorzystano nowoczesną technologię pozwalającą na połączenie aluminium, tworzyw sztucznych i stali. Maskę silnika i drzwi wykonano z aluminium, klapę bagażnika z tworzyw sztucznych a przednie błotniki z termoplastu. Dzięki temu masę pojazdu udało się zredukować do 1690 kg.

Mierzące prawie pięć metrów długości auto nie rozpieszcza pasażerów nadmiarem miejsca. Siedzący z przodu nie powinni narzekać na jego brak, ale z tyłu ... Jest jak w prawdziwym coupe, z układem miejsc 2+2. W znalezieniu optymalnej pozycji za kierownicą pomaga pełna elektryka służąca do regulacji ustawienia fotela, jak i kolumny kierownicy. Wystrój wnętrza tchnie luksusem. Skóra, drewno i wysokiej jakości tworzywa. Zadbano również o kilka ciekawych detali, jak np. oryginalnie zaprojektowane uchwyty do napojów. Trudno cokolwiek zarzucić pod względem ergonomii. Jednak z pewnością przyzwyczajenia i wprawy wymaga posługiwanie się systemem iDrive obsługującym sterowanie zestawem audio, nawigacją i telefonem.

Lista wyposażenia jest niemal tak długa jak sam samochód. Warto jednak wymienić niektóre elementy: poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe, systemy ABS, ESC, aktywny układ kierowniczy współpracujący z systemem stabilizacji toru jazdy, układ Dynamic Drive - dostosowujący funkcje skrzyni biegów do stylu jazdy, adaptacyjne światła ksenonowe, diodowe światła tylne, światłowodowa instalacja elektryczna, czy też opony typu Run - Flat, umożliwiające jazdę nawet po ich przebiciu.

Potężny 8-cylindrowy silnik o pojemności 4.4 l pochodzi z modelu 745i. 333 KM i moment obrotowy równy 450 Nm powinien zadowolić chyba najbardziej wybrednego amatora sportowej jazdy. Na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h „szóstka" potrzebuje 5,6 s. a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Nowinkami technicznymi pod maską auta są systemy Valvetronic i Vanos. Ten pierwszy to system płynnej zmiany wzniosu zaworów, zapewniający ekonomiczną i płynną pracę silnika. Vanos - to system płynnej zmiany kątów rozrządu. Napęd jest tradycyjnie (jak to u BMW) przenoszony na tylną oś. Odbywa się to za pośrednictwem 6-biegowej automatycznej przekładni. Samochód natychmiast reaguje na każde dotknięcie pedału gazu. Jazda nim to prawdziwa przyjemność, częściowo odbierana niestety przez jakość polskich nawierzchni. Auto wyposażono również w układ dynamicznej kontroli jazdy DDC.

Układ jezdny wykonany w pełni z aluminium, współpracuje z układami DSC (dynamiczna kontrola stabilności) i DTC (układ dynamicznej kontroli trakcji). Niema mowy o nadmiernych przechyłach w zakrętach. Samochód prowadzi się pewnie i przewidywalnie.

BMW 6 coupe to szczyt techniki. Trudno cokolwiek zarzucić pod względem bezpieczeństwa, prowadzenia i wyposażenia. A czy można na coś narzekać ? Owszem, jeśli ktoś nam zaproponuje podróżowanie na tylnym siedzeniu. Poza tym ...

Dla bardziej wymagających pozostaje jeszcze model M6.

|

Napęd
Silnik benzynowy V8, Valvetronic
Pojemność (cm3) 4398
Moc KM/kW/obr/min. 333/245/6100
Maks. moment Nm/obr. 450/3600
Napęd na tylną oś
Układ hamulcowy
Przód hamulce tarczowe wentylowane
Tył hamulce tarczowe wentylowane
Nadwozie
Dł./szer./wys. (mm) 4820/1855/1373
Rozstaw osi (mm) 2780
Poj. bagażnika (l) 450
Poj. zb. paliwa (l) 70
Masa własna pojazdu (kg) 1690
Podwozie
Zawieszenie przednie kolumny McPherson
Zawieszenie tylne podwójne wahacze poprzeczne
Ogumienie 245/45 R 18 typu Run-Flat
Osiągi
Pręd. maks. (km/h) 250
0-100 km/h (s) 5,6
Zużycie paliwa (l/100 km)
miasto 17,2
trasa 8,6
średnie 11,7
Cena samochodu 464 100 PLN
Tagi: styl, auta luksusowe, lifestyle
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz