Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
bmw
04.07.2008 11:26

BMW M3 najchętniej kupują młodzi ludzie

Wbrew pozorom ekskluzywne auta cieszą się największym powodzeniem u najmłodszych klientów.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/DPA)

Ten wart 62 tys. dolarów samochód sprawia wrażenie pojazdu idealnego dla bogatych klientów w średnim wieku, tymczasem dane statystyczne mówią coś zupełnie innego. Jest to model najchętniej wybierany przez dwudziestoparolatków.

Profil użytkowników BMW M3 ma dwa wyraźne na wykresie wieku garby. Pierwszy to młodzi ludzie, drugi to starzy ludzie, którzy po latach pracy w końcu mogą sobie na niego pozwolić. Paradoksalnie, nie ma 41-letnich kierowców, którzy przecież najczęściej kupują samochody.

Sytuacja jest podobna dla całego przemysłu samochodowego. Na zachodzie większość świeżo upieczonych absolwentów zaraz po skończeniu studiów zadłuża się po to, aby zacząć dorosłe życie. Ich pensje z pierwszych prac pozwalają im oczywiście zainwestować tylko w Hondę Civic lub Toyotę Corollę. Chcą jednak sprostać wysublimowanemu wyobrażeniu, jakie o sobie mają i decydują się na luksusowe samochody mimo że nie dorośli jeszcze do nich.

Członkowie tzw. Generacji Y (ludzi, którzy urodzili się w latach 1980-1994) nie czują potrzeby zarobienia na swój luksus. Oni chcą go od razu, natychmiast. Trend taki jest korzystny dla producentów ekskluzywnych samochodów. Najdroższy model samochodu Scion, Coupe tC, który kosztuje od 17 tys USD wzwyż, cieszy się największą popularnością wśród najmłodszych klientów tej firmy.

Acura, ekskluzywna marka produkowana przez Hondę, również cieszy się sporym powodzeniem. Producent zauważył jednak, że młodych klientów bardzo łatwo jest zwieść. Wystarczy wprowadzić niewielkie zmiany do regularnego modelu, aby wzbudzić zainteresowanie ,,zmotoryzowanej młodzieży". Dobrym przykładem jest tutaj Acura TL Type S, sportowy model sedana Acury, który w rzeczywistości jest niewielką modyfikacją znanej nam Hondy Accord. Sportowe modele, choć często droższe, zawsze cieszą się większą popularnością wśród młodszych klientów marki.

Smart produkuje swoje małe, zgrabne samochody w cenie już od 11 tys USD. Producent ze zdziwieniem zauważa, że najtańsze modele nie cieszą się jednak dużą popularnością. Najtańsze modele Smarta stanowią jedynie 5 proc. sprzedaży firmy.

Scott Keogh, przedstawiciel Audi twierdzi, że młodzi klienci są bardzo ważni. W jakiś dziwny sposób mają pieniądze na drogie niemieckie samochody i dokładnie wiedzą, czego chcą. Często znają się lepiej na samochodach, niż sprzedawcy. Prawdopodobnie na samochody wydają pieniądze, które mogliby wydać na czynsz, gdyby się usamodzielnili. Generacja Y nie różni się dużo od innych generacji, ponieważ niemało w niej ludzi, którzy wolą w nieskończoność mieszkać z rodzicami i mieś luksusowy samochód, niż się usamodzielnić.

Tagi: bmw, styl, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, auta luksusowe, lifestyle
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz