Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
peugeot 407
24.03.2006 15:49

Peugeot 407 - pokusa luksusu

Peugeot 407 narobił sporo zamieszania przede wszystkim swoją stylizacją - długa maska, mocno pochylona przednia szyba., pełna elegancji linia nadwozia, krótki tył i ten agresywny przód, niczym z auta rajdowego.

Podziel się
Dodaj komentarz

Peugeot 407 narobił sporo zamieszania przede wszystkim swoją stylizacją - długa maska, mocno pochylona przednia szyba., pełna elegancji linia nadwozia, krótki tył i ten agresywny przód, niczym z auta rajdowego.

Dla wybrednych

Najbogatsza wersja 407 zachęca do zajęcia miejsca w jego wnętrzu. Jasne wykończenie wygląda bardzo estetycznie, choć nie jest zbyt praktyczne w codziennej eksploatacji. Pewne zdziwienie może natomiast wzbudzić wykonanie w jasnych barwach górnej części deski rozdzielczej. Przez cały czas (szczególnie w słoneczne dni) odbija się w szybie, co przeszkadza w prowadzeniu auta. Panowie projektanci poważny błąd. Poza tym mankamentem trudno cokolwiek zarzucić jakości materiałów i poziomowi wykończenia. Pokryte skórą fotele posiadają również elektryczną regulację. Znalezienie właściwej pozycji za kierownicą nie sprawia żadnych trudności. Funkcjonalnie i elegancko zaprojektowany zestaw wskaźników nie wzbudza żadnych zastrzeżeń. Siedzący z przodu mają wystarczającą ilość miejsca. Nie można niestety powiedzieć tego samego o pasażerach podróżujących na tylnej kanapie. Miejsca jest tutaj zdecydowanie mniej. Może to trochę dziwić, ponieważ 407 ma zwiększone wymiary w stosunku do swojego poprzednika - modelu 406. Znajdujący
się na środkowej konsoli zestaw przycisków służący do obsługi systemu audio, klimatyzacji i komputera, przytłacza ich ilością. Szybkie posługiwanie się nimi wymaga wprawy.

Wyposażenie 407 w tej wersji obejmuje między innymi: poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe, układy ABS, ESP progresywne wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie regulowane szyby we wszystkich drzwiach, elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka, wysokiej jakości radioodtwarzacz CD, dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, światła ksenonowe, czujnik parkowania, czujnik ciśnienia w oponach, automatyczne włączanie świateł i wycieraczek, podgrzewane fotele, kierownica pokryta skórą.

Do schowania podręcznych drobiazgów służą pasażerom - duży zamykany schowek w desce rozdzielczej, w podłokietnikach (przednim i tylnym), kieszenie na drzwiach. Nie zapomniano także o uchwytach na napoje. Bagażnik nie jest zbyt ogromny. Jego pojemność wynosi 407 litrów. Rywale Peugeota (Citroen C5, Renault Laguna, VW Passat) oferują w tej konkurencji znacznie więcej.

Komfortowo i dynamicznie

Układ jezdny Peugeota 407 zapewnia wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa. Wbrew pozorom zawieszenie nie jest zbyt miękkie. Dość skutecznie tłumi wszelkie nierówności drogi. Samochód prowadzi się pewnie, także dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu. Systemy ABS i ESP występują we wszystkich wersjach 407.

Pod maskę testowanego Peugeota trafił najmocniejszy silnik, jaki przewidziano do tego modelu. Jest to widlasta, trzylitrowa jednostka o mocy 211 KM. Właściwie trudno tutaj na coś narzekać, jednak .... W tej wersji 407 występuje z automatyczną 6 - biegową przekładnia, która powoduje, że auto zbyt wolno reaguje na przyspieszanie. Pewnym wyjściem jest wybór sekwencyjnej zmiany przełożeń lub skorzystanie z trybu pracy - Sport. Samochód dostaje wtedy więcej wigoru. Pamiętajmy jednak, że nie jest to w końcu auto sportowe.

Własny styl

Atrakcyjny wygląd nie pozwala pomylić 407 z żadnym innym autem. Potrafi skusić bogatym wyposażeniem, komfortem jazdy i wysokim poziomem wyposażenia, choć nie ustrzeżono się również przed kilkoma mankamentami. Cena zakupu jest wysoka, ale nie odbiega od cen aut konkurencyjnych.

|

Napęd
Silnik benzynowy, widlasty, 6-cylindrowy
Pojemność (cm3) 2946
Moc KM/kW/obr/min. 211/155/6000
Maks. moment Nm/obr. 294/3750
Napęd na koła przednie
Układ hamulcowy
Przód hamulce tarczowe wentylowane
Tył hamulce tarczowe
Nadwozie
Dł./szer./wys. (mm) 4673/1811/1455
Rozstaw osi (mm) 2725
Poj. bagażnika (l) 407
Poj. zb. paliwa (l) 65
Masa własna pojazdu (kg) 1585
Podwozie
Zawieszenie przednie podwójny wahacz z przesuniętą zwrotnicą
Zawieszenie tylne wielowahaczowe, o zmiennym stopniu tłumienia
Osiągi
Pręd. maks. (km/h) 235
0-100 km/h (s) 9,2
Zużycie paliwa (l/100 km)
miasto 14,5
trasa 7,0
średnie 9,8
Cena samochodu 127 620 PLN
Tagi: peugeot 407, styl, auta luksusowe, lifestyle
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz