Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
range rover
24.03.2006 15:38

Range Rover 2006, król off-roadu

Po ostatniej prezentacji modelu Sport, brytyjska firma przygotowała kolejną nowość. Modernizacji poddano Range Rovera. Obecna generacja tego auta produkowana jest od 2002 roku. Producent najwyraźniej uznał, że najwyższy czas na dokonanie zmian w wyglądzie flagowego modelu brytyjskiej marki.

Podziel się
Dodaj komentarz

Po ostatniej prezentacji modelu Sport, brytyjska firma przygotowała kolejną nowość. Modernizacji poddano Range Rovera. Obecna generacja tego auta produkowana jest od 2002 roku. Producent najwyraźniej uznał, że najwyższy czas na dokonanie zmian w wyglądzie flagowego modelu brytyjskiej marki.

Zmodernizowany Range Rover swoim wyglądem przypomina wersję Sport. Nowy wlot powietrza i strukturze plastra miodu, przedni zderzak, dodatkowe wloty powietrza umieszczone po bokach a także nowe światła przednie i tylne. W nowych wzorach są 18, 19 a nawet 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów.

We wnętrzu materiały najwyższej jakości - skóra, drewno i ożywiające wnętrze aluminiowe wstawki. Wyposażenie obejmuje między innymi kamerę ułatwiającą parkowanie, system multimedialny DVD z ekranami w przednich zagłówkach a także 710-watowy system audio z 14 głośnikami. Oczywiście to nie jest koniec listy wyposażenia. Jest ona bardzo długa i zawiera chyba wszystko czego można oczekiwać od najbardziej luksusowego samochodu terenowego na świecie. Warto również dodać, że dzięki zastosowaniu nowych materiałów wygłuszających, Range Rover może uchodzić za najcichsze auto w swojej klasie.

Do napędu wykorzystano silniki Jaguara. Jednym z nich będzie ośmiocylindrowa jednostka z doładowaniem o pojemności 4.2 dysponująca mocą 400 KM i momentem obrotowym równym 560 Nm. Jest to o 25 proc. wyższa wartość niż w dotychczas oferowanym modelu napędzanym silnikiem V8 4.4 (286 KM), pochodzącym z BMW. Podstawową jednostką będzie benzynowy silnik o pojemności 4.4 i mocy 305 KM. Bez zmian pozostawiono sześciocylindrowy silnik wysokoprężny, który nadal będzie oferowany. Z nowymi silnikami współpracuje 6-biegowa automatyczna skrzynia przekładniowa firmy ZF z elektronicznie załączaną blokadą mechanizmu różnicowego.

Modyfikacjom poddano pneumatyczny układ zawieszenia i układ kierowniczy. W wersjach z doładowaniem seryjnie montowany jest układ hamulcowy firmy Brembo.

Pierwszy Range Rover zadebiutował w 1970 roku. Choć przybyło mu rywali, nadal jest synonimem luksusu i elegancji. Pierwsze egzemplarze nowego Range Rovera trafią do nabywców wiosną 2005 roku.

Tagi: range rover, styl, auta luksusowe, lifestyle
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz