Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Praca za biurkiem jest groźna. Ćwicz

0
Podziel się:

Jak uniknąć problemów z chodzeniem i garba?

Praca za biurkiem jest groźna. Ćwicz
(skynesher/iStockphoto)

Nawet spędzając osiem godzin dziennie w pozycji siedzącej, możemy znaleźć czas na ćwiczenia, które pomogą nam zniwelować negatywne skutki pracy za biurkiem. I nie chodzi tylko o korzystanie ze schodów zamiast z windy.

Przez siedzącą pracę najbardziej cierpi nasz kręgosłup. Często odczuwamy w nim ból i ucisk. Tym samym czujemy dyskomfort, a skutkiem tego bywa obniżenie efektywności pracy. Godziny za biurkiem zagrażają nie tylko naszej postawie. Jesteśmy narażeni także na problemy z poruszaniem się.

-_ Siedząc przez wiele godzin, ustawiamy nasz kręgosłup w nienaturalnej pozycji. Zanikają fizjologiczne krzywizny, lordozy i kifozy, a pojawia się jedna kifoza totalna, czyli wygięcie kręgosłupa do tyłu, potocznie garb. W efekcie więzadła ulegają rozciągnięciu, mięśnie przykręgosłupowe są osłabione a my jesteśmy bardziej narażeni na urazy i deformacje _– mówi w rozmowie z iWoman.pl fizjoterapeuta Tomasz Gać, autor programu ćwiczeń _ Przyjazne Biuro _.

Aby przeciwdziałać skutkom długiego siedzenia za biurkiem, spróbujmy kilku prostych ćwiczeń rozciągających na różne grupy mięśni. Pracując w biurze, jesteśmy co prawda ograniczeni przez przestrzeń, ale to wcale nie przeszkoda. Proste i efektywne ćwiczenia, można wykonać bez specjalnych przyrządów i przy minimalnej ilości miejsca.

Jednak by nasze ćwiczenia były skuteczne, musimy wykonywać je regularnie. Jak często? Przynajmniej co 3-4 godziny, odchodząc od biurka na pięciominutowe sesje. Nie potrzebujemy żadnych, specjalnych sprzętów. Gimnastykując się w pracy wykorzystujemy krzesła, ściany i opór własnego ciała.

zdrowie
ciekawostki
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)