Japoński park rozrywki zamierza przyciągnąć nową grupę klientów.
22 procent obniżki dostaną goście Disneylandu i Disneysea w Tokyo, jeśli dokumentem poświadczą, że skończyli 60 lat. Specjalna oferta ma obowiązywać przez 12 miesięcy. To pierwsza taka promocja w parkach rozrywki Disneya na całym świecie.
Świetna kampania marketingowa budzi zainteresowanie mediów i klientów. Postrzegana jest jako prospołeczna kampania mająca służyć relacjom dziadków z wnuczkami. W rzeczywistości to koło ratunkowe działu sprzedaży, który zauważył, że Japonia ma jedną z najliczniejszych populacji ludzi starszych. Około 20 proc. z 127 mln obywateli ma ponad 65 lat. Przez dekadę ta proporcja ma się nie zmienić.
ZOBACZ TAKŻE:
Jak mówią inicjatorzy nietypowej promocji, taka obniżka może przynieść duże zyski. Japońscy emeryci to ludzie zamożni, którym udało się zarobić i zaoszczędzić dużo podczas ekonomicznego boomu. Park w Tokio już zanotował dynamiczny wzrost dojrzałych gości. I choć jego władze twierdzą, że seniorzy to nie jest ich grupa docelowa, to nie lekceważą tej grupy klientów. Przecież dzieci nie przychodzą do Disneylandu na cały dzień szaleństwa same.
Disneyland w Tokio otwarto w 1984 roku jako pierwszy park pod tą marką poza Stanami Zjednoczonymi. Codziennie odwiedza go kilka tysięcy klientów.