Notowania

Tiger Woods wystraszył sponsorów

Wiele firm wycofało z telewizji reklamy z udziałem najsłynniejszego golfisty.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Keith Allison/CCBY-NC-SA/Flickr)

Po ostatnich wydarzeniach z udziałem najsłynniejszego golfisty wiele firm wycofało z telewizji reklamy z jego udziałem.

Dlaczego akurat przed Bożym Narodzeniem, w okresie największych obrotów - zastanawiają się partnerzy reklamowi Tigera Woodsa. W ciągu ostatnich dni najlepszy golfista świata sam wbił się do dołka. Afery z udziałem Woodsa przyczyniły się nie tylko do kryzysu jego małżeństwa, lecz naruszyły poważnie także jego wizerunek idealnego sportowca, który potrafił wszystko doskonale spieniężyć.

Jego partnerzy reklamowi zareagowali natychmiast: Według firmy Nielsen, badającej rynek reklam, z telewizji zniknęły natychmiast reklamy z udziałem Woodsa. Ostatnią reklamę z jego udziałem emitowaną w czasie największej oglądalności pokazano 29 listopada. Był to 30 sekundowy klip reklamowy Gillette. Z telewizji zniknęło także piętnaście innych reklam z jego udziałem.

Imperium reklamowe Woodsa zaczyna się powoli chwiać. Golfista ma podpisane umowy między innymi z Accenture, Nike, Pepsi, Tag Heuer czy Electronic Arts. W rankingu Davie Brown Index, który ocenia wpływ prominentów na zachowania konsumentów, Woods spadł w ciągu kilku dni z miejsca szóstego na dwudzieste czwarte.

Nie koniec na tym. Według doniesień amerykańskich mediów handlowcy obniżyli o jedną trzecią ceny za figurki z jego podobizną. Gry wideo, lalki, pola golfowe - nie ma prawie produktu, na którym Woods by nie zarabiał. Według amerykańskiego magazynu ekonomicznego _ Forbes _ Woods jest pierwszym sportowcem, który zarobił ponad miliard dolarów - przy czym ma on dopiero 33 lata. Jego samoinscenizacja była perfekcyjna: studia ekonomiczne na elitarnym uniwersytecie Stanford, rodzina, dwójka dzieci, fundacja charytatywna - Woods był uosobieniem perfekcyjnego zięcia, ciężko pracującego profesjonalisty, chętnego do pomocy filantropa.

Wzbudzający podejrzenia wypadek samochodowy golfisty wstrząsnął całym imperium Woodsa, który od tygodnia jest tematem numerem jeden wszystkich amerykańskich programów typu talk-show. Media donoszą na bieżąco o wyprowadzce jego żony, o _ haremie _, spekulują o jego uzależnieniu od seksu i związanej z tym terapią.

* [ Wiadomości z kraju i ze świata na Twojej stronie internetowej ]( http://www.money.pl/webmaster/do_pobrania/artykuly/ )
* [ Najważniejsze informacje w twojej skrzynce e-mail! ]( http://www.money.pl/egazety/ )
Tagi: tiger woods, styl, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, highlife, lifestyle
Źródło:
Handelsblatt
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz