Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Oglądamy mniej telewizji

0
Podziel się:

W pierwszym kwartale tego roku Polacy oglądali telewizję średnio przez 3 godziny i 43 minuty dziennie.

Oglądamy mniej telewizji
bFfDvbQl

W pierwszym kwartale tego roku Polacy oglądali telewizję średnio przez 3 godziny i 43 minuty dziennie - to najniższy wynik od 2002 roku.

Przed szklanym ekranem spędziliśmy o 8 minut mniej czasu niż w analogicznym okresie roku poprzedniego - wynika z badania TNS OBOP

Najwyższe udziały w oglądalności - mimo niewielkiego spadku (0,16 pkt proc.) - utrzymuje telewizyjna Jedynka, która w minionym kwartale osiągnęła wynik 25,26 proc. Drugą pozycję zajmuje TVP2 z udziałami na poziomie 18,62 proc., która straciła 2,15 pkt proc. w porównaniu do zeszłego roku.

bFfDvbQn

Trzecie miejsce należy do Polsatu, którego udziały zwiększyły się z 15,93 proc. w 2006 roku do 16,58 proc. w tym samym okresie tego roku. Także TVN pochwalić się może wyższymi udziałami - wzrosły one o 0,48 pkt proc. do poziomu 15,55 proc.

W porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku największy wzrost udziałów w oglądalności - do poziomu 2,71 proc. - zanotował TVN24. To wynik lepszy o nieco ponad 1 pkt. proc. (wzrost o 59,4 proc.).

Najchętniej oglądanym przez Polaków programem pozostaje telenowela "M jak Miłość", której odcinek z 5 lutego przyciągnął przed telewizory średnio niemal 10 mln widzów (28,1 proc.). Na drugim miejscu uplasował się kolejny serial - "Na dobre i na złe" z odcinkiem z 28 stycznia, oglądanym przez 7,9 mln widzów.

Popularnością cieszyły się również Telekamery (7,2 mln - 22 stycznia), serial "Ranczo" (7,1 mln - 18 marca) i wiele transmisji skoków narciarskich.

bFfDvbQt

"Wiadomości" są wciąż liderem wśród programów informacyjnych - średnio oglądało je 5,3 mln widzów, czyli o 6,1 proc. mniej, niż w roku ubiegłym. Na drugim miejscu znalazł się "Teleexpress" z widownią na poziomie 4,6 mln (spadek o 8,1 proc.), wyprzedzając "Fakty“ w TVN (3,5 mln widzów, czyli o 1,9 proc. więcej, w porównaniu do pierwszego kwartału 2006 r.)."Wydarzenia" Polsatu osiągnęły wynik 2,5 mln widzów (spadek o 0,1 mln), zaś "Panorama" z godziny 22 - ponad 2 mln (spadek o również o 0,1 mln).

W minionym kwartale reklamodawcy wydali na reklamy w telewizji o 19,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W największych stacjach wydano łącznie prawie 1,5 mld zł. Najwięcej zarobił TVN - 459 mln zł (wzrost o 105 mln). Polsat zyskał na reklamach ponad 406 mln, w porównaniu do 386 mln zł zarobionych w pierwszym kwartale 2006 roku. Trzecie miejsce należy do TVP1 - 312 mln zł, a czwarte do TVP2 - 218 mln zł. Na reklamy w TV4 reklamodawcy przeznaczyli 54 mln zł, czyli o 38,6 proc. więcej niż przed rokiem. TVN Siedem zarobił 28,7 mln zł, natomiast TVP3 - 16,3 mln zł.

Najwięcej na reklamę swoich produktów w tych stacjach przeznaczyli: Unilever-Bestfoods (72,2 mln zł), Nestle Polska (58,4 mln zł) oraz Procter&Gamble (49,5 mln zł)

bFfDvbQO
styl
media
KOMENTARZE
(0)