Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
polskie radio
15.03.2008 10:16

Po co Polskiemu Radiu abonament rtv?

Pomimo spadku wpływów abonamentowych, publicznemu radiu udaje się wypełniać powierzone mu zadanie.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/Tomasz Gzell)

Zarząd Polskiego Radia opublikował sprawozdanie z wykorzystania wpływów abonamentowych na realizację misji publicznej w 2007 roku.

Z opracowania wynika, że pomimo znaczącego spadku wpływów abonamentowych, publicznemu radiu udaje się wypełniać powierzone mu zadanie strażnika kultury polskiej.

W czterech ogólnopolskich programach oraz w programie Radia Parlament i w Polskim Radiu dla Zagranicy nadano w 2007 roku łącznie blisko 48 tysięcy godzin programu.

Wśród gatunków przekazu zdecydowanie przeważała muzyka - zarówno rozrywkowa, jak ludowa i poważna. W sumie wypełniła ona ponad 44 procent czasu antenowego.

Ponad 22 procent zajęły programy publicystyczne, a 13 procent informacyjne. Wiele czasu poświęcono na audycje edukacyjne, popularnonaukowe, literackie, sportowe i Teatr Polskiego Radia. Płatne elementy programu nie przekroczyły procenta czasu antenowego.

Tadeusz Fredro-Boniecki zaznacza, że niewielki wydatek, jakim jest opłata abonamentowa, pozwala na zapewnienie słuchaczom dostępu do kultury na najwyższym światowym poziomie.

Na Polskie Radio składają się cztery programy ogólnokrajowe: Jedynka, Dwójka, Trójka i Radio BIS, a także Polskie Radio dla Zagranicy, Radio Parlament i Informacyjna Agencja Radiowa.

Tagi: polskie radio, wiadomości, gospodarka, najważniejsze
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz