Notowania

reklama
02.02.2010 08:35

Reklamy telewizyjne nas nudzą i irytują

Czterech na dziesięciu Polaków w czasie emisji reklam zmienia kanał telewizyjny.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Wonderwolf/Dreamstime.com)

Czterech na dziesięciu Polaków przyznaje, że gdy tylko w telewizji pojawia się blok reklamowy, zazwyczaj sprawdza, co jest w tym czasie emitowane na innych kanałach - wynika z sondażu Ipsos.

16 procent badanych przez Ipsos deklaruje, że gdy tylko w telewizji pojawiają się reklamy, wychodzi z pokoju. 26 procent - zostaje, ale nie ogląda uważnie. Reklamy przykuwają uwagę tylko 4 procent z nas.

Odsetek osób deklarujących zmienianie kanału podczas trwania bloku reklamowego wzrósł w ciągu ostatnich 14 lat o 26 procent, jednak przez ostatnich 6 lat nie ulega znaczącym zmianom i pozostaje na podobnym poziomie.

Badanie przeprowadzono między 8 a 15 października 2009 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1007 Polaków w wieku 15 i więcej lat.
Częściej zmianę kanału w trakcie reklam deklarują mężczyźni (51 procent), wśród kobiet odsetek ten wynosi 36 procent).

Wśród osób pracujących zawodowo odsetek sięga 49 procent, w przypadku uczniów i studentów wynosi 52 procent, a wśród młodych ludzi od 15 do 29 lat - blisko 50 proc. Wyraźnie widać, iż osoby powyżej 50. roku życia znacznie rzadziej (tylko 31 procent) zmieniają kanały telewizyjne w trakcie bloku reklamowego.

Jak podaje Ipsos, jednym z powodów występowania w Polsce zjawiska zappingu (zmienianie kanałów w trakcie bloku reklamowego) jest reakcja na ogólny poziom reklam emitowanych w polskiej telewizji. Polacy odbierają je jako wywołujące znudzenie - 53 proc. bądź irytację - 30 proc., a tylko w niewielkim stopniu zainteresowanie - 3 proc.

Odsetek osób znudzonych reklamą wzrósł w stosunku do roku ubiegłego o 13 proc. O znudzeniu oglądaniem reklam mówią częściej nastolatki od 15 do 19 lat, uczniowie i studenci; o irytacji częściej mężczyźni, Polacy powyżej 40. roku życia oraz osoby z wyższym wykształceniem (34 procent).

Czytaj w Money.pl
*Reklamowe żniwa w telewizji * Najwięcej pieniędzy na reklamę w telewizji przed świętami wydają producenci artykułów spożywczych - aż 60 mln zł tygodniowo. Za 47 mln promują się producenci kosmetyków, a branża telekomunikacyjna dokłada 44 mln zł.
*Milionowe nieprawidłowości w TVP * W TVP za czasów rządzącej tam koalicji PiS - LPR - Samoobrona nieprawidłowo wydano prawie 150 mln zł - wynika z raportu Najwyższej Izby Kontroli. Miało to miejsce w czasie od stycznia 2007 r. do sierpnia 2009 r.
    * [ Duży wzrost rynku **reklamy** internetowej ]( http://www.money.pl/gospodarka/ngospodarka/ebiznes/artykul/duzy;wzrost;rynku;reklamy;internetowej,41,0,582697.html )
    * [ Fatalne wyniki **reklamy** zewnętrznej ]( http://manager.money.pl/news/artykul/fatalne;wyniki;reklamy;zewnetrznej,114,0,582002.html )
    * [ Wiadomości z kraju i ze świata na Twojej stronie internetowej ]( http://www.money.pl/webmaster/do_pobrania/artykuly/ )
Tagi: reklama, zmiana, wiadomości, styl, wiadmomości, gospodarka, najważniejsze, media, pap, lifestyle
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz