Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Są tylko trzy kategorie zapytań w wyszukiwarkach

Naukowcy twierdzą, że zapytania w wyszukiwarkach pomocą prostej metody można je przypisać do jednej z zaledwie trzech kategorii.

Podziel się
Dodaj komentarz

Chociaż ludzie wpisują w wyszukiwarkach miliony różnych zapytań, naukowcy twierdzą, że za pomocą prostej metody można je przypisać do jednej z zaledwie trzech kategorii (Information Processing & Management).

Jim Jansen, profesor z Penn State College of Information Sciences and Technology, współpracował z Danielle Booth, studentką z tej samej uczelni, oraz Amandą Spink z Politechniki w Queensland.

Zespół stwierdził, że wszystkie zapytania można podzielić na:

  • 1) informacyjne - dotyczące konkretnego faktu bądź zagadnienia,
  • 2) nawigacyjne - próby odnalezienia strony WWW oraz
  • 3) transakcyjne - związane z zakupem określonego towaru lub usługi.

To pierwsze studium, w ramach którego analizowano prawdziwe dane. Naukowcom zależało na klasyfikowaniu w czasie rzeczywistym i udało im się to osiągnąć.

Zespół analizował losowo wybrane próbki zapytań. Brano pod uwagę długość zapytania, jego kolejność w sesji oraz wyniki wyszukiwania. Na tej podstawie Amerykanie opracowali algorytm, który automatycznie klasyfikuje efekty działań internautów.

Jak podkreśla Jan sen, w ramach wcześniejszych badań klasyfikowano, w dodatku ręcznie, dużo mniejszą liczbę zapytań. Szybki, działający "na bieżąco" i stosunkowo nieomylny program znajdzie na pewno zastosowanie w wielu różnych dziedzinach, np. w e-commerce.

Tagi: wyszukiwarki, styl, media, lifestyle
Źródło:
Kopalnia Wiedzy
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz