Notowania

kryzys finansowy
27.11.2008 16:23

Krach dosięgnie sportowców?

Czy kryzys finansowy zagraża również światowemu golfowi?

Podziel się
Dodaj komentarz
(chispita_666)

*Czy kryzys finansowy zagraża również światowemu golfowi? *

Ostatnio światowe portale sportowe obiegła wiadomość o tym, że firma Generals Motors z powodu złej sytuacji finansowej i spowodowanej tym ostrej redukcji kosztów nie przedłużyła kontraktu sponsorskiego z najlepszym golfistą świata - Tigerem Woodsem.

W tym samym mniej więcej czasie władze LPGA Tour - największej i najbogatszej żeńskiej ligi golfa zdecydowały o redukcji swojego kalendarza turniejów i zmniejszeniu łącznej sumy nagród pieniężnych w sezonie 2009. Globalny kryzys zaczyna odbijać się również na kieszeniach golfistów. Czy jednak diabeł jest tak straszny jak go malują?

Woods z firmą General Motors, jednym z największych na świecie koncernów samochodowych, związany był od 9 lat. Jego wizerunek wykorzystywany był głównie w reklamach marki Buick, będącej obecnie własnością GM. Współpraca przebiegała korzystnie i bez problemów aż do momentu, kiedy amerykański gigant stanął w obliczu kryzysu. Najgorsze statystyki sprzedaży od 25 lat wymusiły na władzach koncernu konieczność drastycznej redukcji kosztów. Z tego powodu zadecydowano m.in. o nieprzedłużeniu kontraktu w Woodsem.

Obawy przed kryzysem podzielają również władze LPGA. Ich wynikiem jest wycofanie z kalendarza rozgrywek cyklu 4 turniejów: ADT Championship, Field Open, Ginn Tribute i Safeway International. Carolyn Bivens, komisarz ligi, potwierdziła, że obecna sytuacja ekonomiczna na świecie miała wpływ na tegoroczny harmonogram turniejów LPGA.

Z drugiej jednak strony mimo tych niepokojących sygnałów, są i takie informacje, które pozwalają sądzić, że sytuacja wcale nie jest tak czarna, jak można byłoby wnioskować. Guy Kinnings, wiceprezes firmy IMG, która również sponsoruje Woodsa, stwierdził: - _ Nie ma wątpliwości, że globalny krach spowoduje, że w nadchodzących miesiącach sponsorom turniejów i samych zawodników będzie ciężej. Ale jeśli sponsorzy będą mieli perspektywę zwrotu inwestycji, które ponieśli, bardzo możliwe, że powstaną nowe możliwości _.

Wskazał przy tym np. firmę Volvo, która mimo iż turniej Volvo Masters w tym sezonie odbył się już po raz ostatni, zdecydowała się przenieść sponsoring na inne zawody - World Match Play. Innym przykładem tego, że światowe firmy nadal chcą inwestować w golfa jest francuska firma Canal Plus, która wraz z kolejnym sezonem pojawia się jako nowy sponsor dla European Tour.

Zawodnicy, przynajmniej ci z najwyższej światowej półki, nie mogą w dalszym ciągu narzekać na brak sponsorów. Padraig Harrington dopiero co podpisał nowy kontrakt z Wilsonem, opiewający na 10 mln dolarów. Notowania marketingowe Colina Montgomerie, mimo jego spadku w golfowym rankingu finansowym, pozostały na tym samym, wysokim poziomie. Golfista dopiero co sfinalizował umowę z Yonexem i wkrótce ma zamiar zaangażować się w tworzenie linii ubrań oraz projektowanie pól golfowych.

Kryzys finansowy z pewnością dotknie również golfowy świat, ale trudno na razie określić, jak duży będzie to wpływ. Być może znowu okaże się, że obawy były przedwczesne.

Tagi: kryzys finansowy, styl, Sport i podróże, lifestyle
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz