Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Budowa dróg. Nowe obietnice i pieniądze od rządu tuż przed wyborami samorządowymi

Budowa dróg. Nowe obietnice i pieniądze od rządu tuż przed wyborami samorządowymi

- Chcemy, żeby ta droga tchnęła nowe życie w południe Dolnego Śląska - powiedział premier. Fot. Maciej Kulczyński
- Chcemy, żeby ta droga tchnęła nowe życie w południe Dolnego Śląska - powiedział premier.

Nowe drogi ekspresowe i krajowe, więcej pieniędzy na rozpoczęte inwestycje. Wysyp obietnic rządu dotyczących ważnych lokalnie dróg zbiegł się z początkiem kampanii samorządowej.

Jak pisze "Gazeta Wyborcza", na początku września odbyła się konwencja PiS przed październikowymi wyborami do samorządów i "natychmiast przedstawiciele rządu PiS zaczęli jak z worka sypać obietnicami dróg dla mieszkańców różnych regionów Polski".

W sobotę premier Mateusz Morawiecki zapowiedział budowę "drogi życia", która ma "tchnąć nowe życie w południe Dolnego Śląska". Chodzi o przebudowę obecnej drogi krajowej nr 8 z Wrocławia do Kłodzka. Zostanie podniesiona do standardu drogi ekspresowej.

Wideo: Nowe drogi w Polsce. 397 km bez autostrad

Jak jednak zwraca uwagę gazeta, nie podano żadnego konkretu, na przykład harmonogramu planowej inwestycji i jej kosztów. Rząd nie podjął nawet decyzji o wpisaniu nowej inwestycji do wykazu dróg ekspresowych w Polsce.

Co więcej, już w 2016 r. wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowę na przygotowanie wstępnej dokumentacji do podjęcia decyzji o przerobieniu "ósemki" w drogę ekspresową. Dokument ma być gotowy na początku 2020 r.

Dwa dni po deklaracji premiera w sprawie drogi na Dolnym Śląsku, w poniedziałek minister infrastruktur Andrzej Adamczyk zwiększył o 120 mln zł limit wydatków na budowę 17-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S16 od Borków Wielkich do Mrągowa.

Jeszcze przed konwencją wyborczą PiS minister Adamczyk zwiększył o 90 mln zł limit wydatków na budowę 16-kilometrowego odcinka "zakopianki" od Rdzawki do Nowego Targu. Choć droga będzie dwujezdniowa, wykonana będzie w standardzie drogi krajowej.

Zwiększenie limitu wydatków pozwoli na powierzenie tej realizacji polskiej firmie Intercor po tym, jak jedyna mieszcząca się w limicie wydatków oferta chińskiego Stecol została wykluczona z powodów proceduralnych.

Konsorcjum chińskiego Stecol Corporation także z powodu nieprawidłowości w dokumentacji zostało wykluczone z przetargu na realizację północnej obwodnicy Krakowa. W tym przypadku minister Adamczyk także zapowiedział zwiększenie finansowania tego projektu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Czytaj także
Polecane galerie
Boryna
2018-09-13 08:24
Jadąc z Lublina do Warszawy widać że PiS działa a nie gada. Wyborcza kłamie i dlatego jest na dnie.
Dron
2018-09-13 08:15
A kiedy PiS zasiedli Eskobar
Konkret proszę
2018-09-13 08:02
Kiedy wreszcie pierwszy Polak stanie na księżycu?!!
Pokaż wszystkie komentarze (59)