Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Czas polskich innowacji

0
Podziel się:

Wiele nowatorskich rozwiązań, które usprawniają nasze życie nie brakuje także w Polsce. Wiele z nich zostanie zaprezentowana podczas konferencji 10-11 października na World Communication Forum Davos w Łodzi.

Czas polskich innowacji
((pixabay.com/CC))

Apple czy Uber tych marek nie trzeba nikomu przedstawiać. To globalne ikony innowacji. Każda z nich dała ludziom na całym świecie rozwiązanie, na które w istocie było zapotrzebowanie, choć nie wszyscy zdawali sobie z niego sprawę. W Polsce nie doczekaliśmy się póki co innowacji na miarę sukcesu choćby Ubera, nie mniej jednak polskie firmy coraz śmielej poczynają sobie w obszarze nowych technologii.
Wiele z nich przyjedzie do Łodzi, by opowiedzieć o swoich dokonaniach.

Polski patent na raka piersi

Firma Braster stworzyła urządzenie służące do wczesnego wykrywania i diagnozowania raka piersi u kobiet. Choroby nowotworowe są jednymi z najważniejszych problemów zdrowotnych kobiet w krajach wysokorozwiniętych. Rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem złośliwym wśród kobiet, stanowi ok. 25.2 proc. wszystkich zdiagnozowanych przypadków raka. Urządzenie o tej samej nazwie jak spółka jest pierwszym na świecie, które wykorzystuje ciekłokrystaliczne matryce termograficzne w diagnostyce raka piersi. Jest proste w użyciu, bezinwazyjne, a przez to bezbolesne i bezpieczne dla pacjentów. BRASTER jest narzędziem diagnostycznym, komplementarnym wobec mammografii i ultrasonografii, które znacząco zwiększa możliwość wykrycia raka na bardzo wczesnym etapie rozwoju. W Łodzi firmę reprezentować będzie jej prezes Marcin Halicki, który wystąpi w panelu Heath.

Sprawdzą co piszą o Twojej firmie

Przykładem polskiej firmy, która odnosi międzynarodowe sukcesy jest Brand24. Stworzone przez nich narzędzie do monitoringu marki w Internecie oferuje szybki dostęp do miliardów polskojęzycznych wzmianek w Internecie pojawiających się forach, blogach, czy serwisach informacyjnych. Brand24 monitoruje i zbiera informacje o firmie w sieci, pomocne każdemu przedsiębiorcy. O sukcesie narzędzia opowie Mick Griffin, Chief Revenue Officer w Brand24.

Aplikacje i jeszcze raz aplikacje

O na pozór prozaicznym pomyśle opowie na konferencji WCF Davos w Łodzi Filip Miłoszowski, szef Listonic. Listonic stworzył aplikację, dzięki której prosto i sprawnie można robić zakupy. Listonic to nic innego jak wygodna lista zakupów, jednak z wieloma dodatkowymi funkcjami. Listonic doradza nie tylko jak i co kupować, przechowywać i przyrządzać wpisywane na listę zakupów produkty. Aplikacja posiada automatyczną pamięć (rejestruje produkty kupowane regularnie), dzięki czemu można tworzyć listy jeszcze sprawniej, a zakupy robi się szybko i skutecznie. Za sprawą automatycznej synchronizacji lista jest zawsze są aktualna. Do tej pory Listonic odnotował ponad 1 mln pobrań.

Kto i co jeszcze w Łodzi?

Braster, Brand24 czy LISTONIC stworzyły innowacje, które dziś zaliczane są do rozwiązań powstałych w oparciu o ideę Human-Centered Design. Jej celem jest wyszukiwanie niezdefiniowanych potrzeb ludzkich i zaproponowanie adekwatnego rozwiązania – produktu lub usługi, najczęściej w zakresie nowych technologii. Stąd właśnie często przybierają postać aplikacji. 10-11 października w Łodzi konferencja World Communication Forum Davos będzie w całości poświęcona Human-Centered Design. Organizatorem konferencji są agencja The Story oraz miasto Łódź. Wśród prelegentów pojawią się Willy Lai, Director of User Experience Design (Silicon Valley) czy Jenn Maer, Design Director w IDEO. Konferencja skierowana jest do managerów i dyrektorów odpowiedzialnych w firmach za wdrażanie innowacji, prezesów firm, władz samorządowych oraz tych wszystkich, którzy zainteresowani są wdrażaniem innowacyjnych technologii, jako ważnym elementem tworzenia poprawy jakości życia klientów i mieszkańców.

10-11 października, Łódź. Szczegóły dotyczące konferencji i rejestracja na stronie www.davoslodz.com

Artykuł Sponsorowany

wiadomości managera
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Artykuł sponsorowany
KOMENTARZE
(0)