Notowania

business news
07.12.2016 09:02

Agencja reklamowa Group One łączy się z niemieckim gigantem. Serviceplan kupuje udziały polskiej firmy

Niemiecki Serviceplan kupuje udziały w jednym z największych polskich domów mediowych Group One - dowiedział się WP money. Obie firmy liczą na efekt synergii i współpracę przy obsłudze dużych firm zachodnich i polskich wchodzących do Niemiec, Francji czy Wielkiej Brytanii.

Podziel się
Dodaj komentarz
(materiały prasowe)
Prezes Group One Marek Żołędziowski (z lewej) oraz szef Serviceplan Florian Haller.

Niemiecki Serviceplan kupuje udziały w jednej z największych polskich firm reklamowych Group One - dowiedział się WP money. Obie spółki liczą na efekt synergii i współpracę przy obsłudze dużych firm zachodnich oraz polskich wchodzących do Niemiec, Francji czy Wielkiej Brytanii.

- To ten rodzaj umowy, w której dwie strony wygrywają. Nam zależało na znalezieniu partnera, który umożliwi wejście na rynki europejskie. Z kolei Serviceplan chciał zaistnieć na dużym rynku polskim, gdzie dotąd go nie było. Jesteśmy bliźniaczymi firmami, niezależne od dużych graczy grupy, obejmujące wiele podmiotów: domy mediowe, ale też silne agencje kreatywne, na dodatek bardzo mocno stawiające na internet - opisuje transakcję Marek Żołędziowski, prezes i współwłaściciel Group One.

Kwoty transakcji nie ujawnia. Wiadomo jedynie, że Serviceplan kupuje 25 proc. udziałów w polskiej spółce. To ewenement, bo dotąd Niemcy wchodząc na inne rynki, zawsze obejmowali co najmniej połowę akcji.

- Faktem jest, że z założenia rozbudowując naszą ofertę międzynarodową, dążymy do zakupu pakietu kontrolnego w partnerskich spółkach. W Polsce zrobiliśmy wyjątek. Group One nie było zainteresowane takim scenariuszem, a my to zaakceptowaliśmy - mówi Florian Haller, prezes Serviceplan Group.

Jego firma to obecnie największa niezależna europejska grupa agencji. Działa na ponad 35 rynkach, zatrudnia 3400 osób, a w zeszłym roku jej przychody sięgnęły ponad 2,1 mld euro. Od założenia w 1970 roku jest własnością tej samej rodziny Hallerów.

Group One, choć jest ważnym graczem na polskim rynku, to przy Niemcach jednak płotka. Ich obroty to jedynie 270 mln zł, choć dynamicznie z roku na rok rosną. Marek Żołędziowski przyznaje, że na efekty współpracy z Serviceplan trzeba będzie poczekać, ale pierwsze sukcesy już są. Ponieważ nowi wspólnicy obsługują BMW, więc Group One przejęło koncern w Polsce. Takich umów ma być więcej. A warto pamiętać, że Niemcy w gronie klientów mają m.in. Metro, które jest właścicielem Saturna czy Media Markt, Deutsche Telekom, Auchan czy Nokię.

Jednocześnie Żołędziowski liczy na to, że dzięki współpracy i jego agencji łatwiej będzie działać na rynku europejskim.

- Dotąd byliśmy nieco zblokowani działaniem głównie na polskim rynku. Tymczasem coraz więcej rodzimych firm jest obecnych już nie tylko w Europie Środkowej, ale także Zachodniej. Od dwóch lat współpracowaliśmy z Serviceplan przy kampanii dla jednego z naszych klientów. To było duże operacyjnie wydarzenie, bo dotyczyło kilku unijnych rynków. Teraz będzie to jeszcze łatwiejsze. Kupowanie mediów będzie odbywać się na poziomie już nie kraju, ale całego kontynentu - tłumaczy.

Potwierdzeniem jego słów jest otwarcie biura w Budapeszcie. Żołędziowski zdradza, że był to strzał w dziesiątkę, a tamtejszy dom mediowy Group One notuje świetne wyniki. Agencja odpowiada tu więc na sukcesy polskich firm, takich jak CCC, LPP (właściciel Reserved), Oknoplast, Maspex czy Fakro. Firmy działają już w skali europejskiej i to coraz częściej nie tylko na wschód od Odry.

Jednocześnie filozofia działania Group One i Serviceplan jest do siebie bardzo zbliżona. Obie firmy oferują kompleksową obsługę: od kreacji aż po zakup mediów. Dla obu oczkiem w głowie jest walka o rosnący tort reklamy internetowej. Zdaniem Żołędziowskiego, to najbardziej perspektywiczny rynek i to nie tylko pod względem stricte samej reklamy.

- Coraz mocniej stawiamy na e-commerce. Zaskoczeniem dla mnie była informacja, że tylko w Niemczech w ciągu pięciu lat zamkniętych zostanie 45 tys. sklepów stacjonarnych. Chcąc zawsze oferować pełną obsługę klientów jesteśmy w stanie zapewnić kupno mediów, kreację, aż po doradzanie przy budowie sklepu internetowego - dodaje.

Group One dotąd sam kupował. W zeszłym roku przejął m.in. agencję reklamy internetowej Gong oraz firmę 2LM, zajmującą się wspieraniem procesów sprzedaży w sieci. Jednocześnie do Żołędziowskiego i jego wspólników należą też domy mediowe Value Media i Media+ oraz agencja reklamowa Change.

W ramach włączenia polskich spółek w zespoły obsługujące międzynarodowych klientów Serviceplan, nazwy dwóch podmiotów zostaną uspójnione z międzynarodowym formatem – powstanie więc Change Serviceplan, a zamiast Media+ działać będzie Mediaplus.

Tagi: business news, wiadomości, gospodarka, prosto z firm, najważniejsze, gospodarka polska, wiadomości managera
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
07-12-2016

jan13Niemcy kupili by w przyszłym roku ogłosić upadłość polskiego "udziałowca" i zająć jego miejsce na polskim rynku ! A głupi polscy właściciele … Czytaj całość

07-12-2016

j.p.Czyli olbrzymi nierób i duży nierób połączyli siły. Pewnie po to, by wciskać skuteczniej kit konsumentom! Po co komu coś takiego? Reklam się nie … Czytaj całość

07-12-2016

rabbitdam prosty przykład:tysiące bezrobotnych Polaków korzystających z Mopsów od lutego do końca listopada jak co roku pracowało w różnych firmach na 1/4 … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (3)