Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Brakuje 500 tys. pilotów. Linie na całym świecie poszukują załogi

14
Podziel się:

Rosnąca liczba połączeń powoduje wzrost zapotrzebowania na pilotów. Rekrutacja trwa na całym świecie. Również w Polsce.

Brakuje 500 tys. pilotów. Linie na całym świecie poszukują załogi
(Charles Rincheval/Flickr)
bETtwryt

Na równowartość od 25 tys. do 80 tys. zł miesięcznie pensji może liczyć pilot w niemieckiej Lufthansie. W arabskich liniach Emirates około 16 tys. dol. miesięcznie, czyli niemal 60 tys. zł. Z kolei oferta dla kapitana airbusa A320 linii Sichuan Airlines, opiewa na kwotę 26 tys. dol. miesięcznie, czyli ponad 96 tys. zł – wylicza "Dziennik Gazeta Prawna".

Zobacz także: Zobacz też: Stewardessa zwolniona z LOT: "Samoloty na lotach krajowych są brudne"
bETtwryv

Według ostatniego raportu Boeinga, tylko w Chinach w najbliższych dwóch dekadach potrzebnych będzie 128,5 tys. osób, które mają uprawnienia, aby siąść za sterami samolotu. W sumie na całym świecie potrzeba 500 tys. pilotów – pisze "DGP".

Rekrutacje przeprowadzają kolejne międzynarodowe linie lotnicze. W polskim LOT-cie również trwa nabór. Według informacji dziennika, na ogłoszenie polskiego przewoźnika odpowiedziało tysiąc kandydatów z całego świata, m.in. z USA, Ekwadoru i Nowej Zelandii. Spośród nich spółka wybierze 150 najlepszych.

bETtwryB

Do końca przyszłego roku LOT zamierza zatrudnić łącznie 300 pilotów. Ile zarobią w Polsce? Około 28 tys. zł miesięcznie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

bETtwryW
KOMENTARZE
(14)
Darek
3 lata temu
to nie jest łatwa i bardzo odpowiedzialna praca ale sprawia przyjemność, od 2 lat jestem pilotem w enter air i jestem zadowolony. Nie było łatwo się dostać bo sporo warunków trzeba spełnić ale jak już się przejdzie przez wszytkie etapy i się dostanie to satysfakcja jest
poPO
3 lata temu
Koszt wyrobienia licencji + dodatkowe uprawnienia do niej (lot nocą, lot za pomocą przyrządów, lot wg standardów, poziom angielskiego, itp) na liniowe samoloty pasażerskie (nie mówiąc już o badaniach lekarskich w specjalistycznych przychodniach) to 200k - 300k PLN (DWIEŚCIE - TRZYSTA TYSIĘCY ZŁOTYCH). Ponadto trwa to ok 2-3 lat. Licząc że zarobisz z 15k netto miesięcznie (pracodawca będzie żądał od Ciebie bycia non stop pod telefonem, 1h czas na przybycie na lotnisko -> odpada mieszkanie poza dużymi lotniskami), koszty życia w takiej Wawie + rodzina, to spłata tej inwestycji też potrwa z 3-4 lata. No chyba, że zapiszesz się do szkółki takiego WizzAir i nauczą Cię "za darmo" :) No ale lojalka na kilka lat... Aha no i wiek - max 30 lat żeby Cię przyjęli do pracy:) Oczywiście jeśli ktoś ma fanaberię, to sam sobie sfinansuje taką imprezę, chociaż nie wiem czy zamieni swój life i ulubione Porsche na ciasną kabinę liniowca ;) ps. sama licencja PPL(A) czyli żeby sobie samemu polatać, nie zarobkowo, tak dla fanu, to ok 30.000 zł. ;) bycie non stop
pu
3 lata temu
juz widzę jak ktoś z cywilizowanego kraju chce pracować w pl dla lotu
bETtwryX
apostle
3 lata temu
Hahaha. Skad te wyliczenia pensji ? Wtajemniczeni wiedza, ze pensje na takim poziomie otrzymuje maly procent pilotow po wielu latach, ze trzeba wylatac tysiace godzin, a na drodze czekaja olbrzymie koszta szkolenia i nedzne pensje przez kilka ladnych lat za ktore ledwo da sie wyzyc. Jak brakuje tyle rak to pracy to zawsze znaczy ze place sa kiepskie - to przeciez wymarzona robota a nie kopalnia uranu. Chrzaniony dziennikarski sensacjonalizm albo artykul sponsorowany przez jakas prywatna szkole lotnicza...
Pablo
3 lata temu
Byle nie na tutkach