"Zamieńmy dochody na odchody". Polski przedsiębiorca krytykuje podatkowy pomysł PiS

"Zamieńmy dochody na odchody". Polski przedsiębiorca krytykuje podatkowy pomysł PiS

Fot. EY

- Likwidacja podatku liniowego i system progresywny powinny zaskutkować zmianą terminu dochody na ODCHODY – napisał na Facebooku Grzegorz Błażewicz, były prezes Interii, dziś właściciel m.in. Salesmanago, największej w Polsce platformy oferującej system do optymalizacji strategii marketingowych. Tak komentuje najnowsze pomysły rządu PiS na zmiany w podatkach.

Jak pisaliśmy w money.pl, reforma podatkowa szykowana przez rząd Beaty Szydło dotknie przede wszystkim przedsiębiorców. Głos Błażewicza to kolejna krytyczna reakcja ze strony polskich biznesmenów, którzy nie chcą, by zwiększyły się ich obciążenia podatkowe. Szczegóły nie są jeszcze znane, ale część osób sugeruje wyprowadzenie się z firmą do Czech czy Wielkiej Brytanii.

Błażewicz wyjaśnia, że "odchody" to pojęcie stworzone na pamiątkę kwot, które "odejdą", a które przedsiębiorcy zainwestowali w rozwój swoich firm, nowych przedsięwzięć i zatrudnienie pracowników.

Przypomnijmy, że rząd chce od 2018 r. zlikwidować 19-procentowy podatek liniowy dla przedsiębiorców. To oznacza zmiany dla niemal 500 tys. polskich przedsiębiorców - dla większości te zmiany będą oznaczać podwyżki podatków.

- Przy założeniu, że rząd po prostu likwiduje stawkę liniową, nie dokonując żadnych innych zmian, opodatkowanie przedsiębiorców rozliczających się liniowo w niektórych przypadkach wzrosłoby o jedną trzecią – wylicza Tax Care.

"To kiedy przedsiębiorcy wychodzą na ulicę?" – zachęca biznesmen. "Na formę protestu proponuje blokadę wszystkich miast naszymi bentleyami i rollsroycami" – dodaje.

Grzegorz Błażewicz to były prezes Interii, związany wcześniej również z Comarchem. Rzucił jednak korporacje i postawił na własny biznes. W 2008 roku założył firmę Benhauer, która specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania do marketingu. To również on stoi za spółką SalesManago – to jeden z pierwszych w Europie systemów marketing automation i największa w Polsce platforma tego typu. Jego klientami są największe w Polsce sklepy internetowe, sieci handlowe i usługowe m.in. Komputronik, Yves Rocher, Rainbow Tours, Travelplanet, Jean Louis David oraz banki.

Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie