Francuski koncern Lagardere sprzedaje swoje rozgłośnie w Polsce, Czechach, Rumunii i na Słowacji spółce Czech Media Invest. Wartość transakcji to 73 mln euro.
Informację podał serwis wirtualnemedia.pl, powołując się na komunikat spółki. W Polsce Lagardere kontrolował grupę Eurozet, która jest nadawcą Radia Zet, Antyradia, Meloradia i Chilli Zet i Radia Plus.
Oprócz tego, koncern pozbędzie się rozgłośni w Czechach, Rumunii i na Słowacji.
To efekt zmiany strategii biznesowej. W marcu francuski gigant planuje kolejną sprzedaż - chce pozbyć się swojej spółki Lagardere Active, która jest wydawcą między innymi francuskiego wydania "Elle" i "Paris Match".
Czech Media Invest to z kolei działająca w Czechach spółka, która obecnie koncentruje się na wydawaniu czterech dzienników, a także magazynów i serwisów internetowych. Zajmuje się też wydawaniem książek. Jej prezesem jest Daniel Kretinsky.
Kupno rozgłośni radiowych będzie dla spółki wejściem na nowy rynek, co jest zgodne ze strategią firmy.